ساعت های هوشمند ممکن است فوراً به موفقیتی که تولید کنندگان آن امید داشتند نرسیده باشند و ممکن است دلیل آن تا حدی مربوط به صفحه نمایش کوچکی است که باید کارهایی چون وارد کردن متن را روی آن انجام داد. 
 

به گزارش راسخون به نقل از به تازگی تیمی از محققان دانشگاه استونی براک صفحه کلید چرخانی را ساخته اند که به کاربر امکان می دهد حروف را از حلقه اطراف صفحه نمایش بردارد و این کار همانند استفاده از تلفن هایی  با شماره گیری قدیمی انجام می شود.

برای وارد کردن متن بر روی ساعت در هر حرکت، کاربران باید از صفحه کلیدی که روی صفحه نمایش قرار دارد یا از روش دیکته کردن استفاده کند. ولی با استفاده از سیستم قاب چرخشی که روی برخی از ساعت ها قرار دارد می توان منو را هدایت کرد.

با استفاده از این سیستم، یک حلقه از حروف در اطراف لبه صفحه نمایش اضافه می شود و کاربر با چرخاندن قاب برای حرکت مکان نما ها آنها را انتخاب می کند. با وارد کردن هر حرف، مکان نما از متنی که از قبل پیش بینی شده استفاده خواهد کرد.

به گفته این تیم تحقیقی، نه تنها این سیستم برای تایپ ساده بر روی ساعت ساده تر است می تواند از شکل صفحه هم بهتر استفاده کند. یک صفحه کلید مستطیلی فضای زیادی برای چیزهای دیگر ندارد ولی این سیستم جدید محتوای موجود بر روی صفحه می تواند کوچک شده و در داخل حلقه حروف قرار گیرد. مزیت دیگر آن این است که از آنجا که این سیستم تکیه بر صفحا نمایش لمسی ندارد می توان با دستکش از آن استفاده کرد.

البته کار کردن با این سیستم برای کاربران زمان گیر است ولی محققان بر این باورند که پس از 90 دقیقه تمرین، افراد توانستند سرعت تایپ را از 10 کلمه در دقیقه به 12/5 کلمه افزایش دهند.

منبع : Stony Brook University
مترجم : فرزانه عالی نژآدیان

/117/