معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین بهره برداری از “بزرگترین مرکز پرورش و تولید منابع ژنی گوسفند افشاری کشور”اظهار کرد : سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بهره‌وری بیشتر از موقوفات اقدامات متعددی انجام می‌دهد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه نخستین گام برای تحقق منویات مقام معظم رهبری بهره‌وری بیشتر از موقوفات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: افزایش بهره‌وری موقوفات گامی موثر در تحقق شعار سال بوده و می‌تواند در زمینه تولید ملی تحقق پیدا کند، به نحوی که بهره‌وری موقوفات را به سمتی ببریم که تولید ملی نتیجه این امر باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ساختار اقتصاد مقاومتی باید مردم باشد، چرا که دولت مرتب عوض می‌شود، گفت: باید توجه به ظرفیت‌های موجود در این زمینه تلاش کنیم.

وی گفت: ما نیاز به علم و تولید نرم‌افزار داریم و سرمایه‌گذاری تنها این نباشد که ساختمان‌سازی کنیم، بلکه باید این امر در موضوعات علمی نیز اجرایی شود.

حجت الاسلام شرفخانی گفت: امروز دو جنگ مهم اقتصادی و جنگ نرم را در پیش رو داریم و در مقابل جنگ نرم نیاز به کار جهادی داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز اگر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نامگذاری شده است، به علت برنامه‌های تاثیرگذاری است که در استان زنجان انجام شده است، افزود: اما تاثیرگذاری این موضوعات به این علت بوده که کارها به صورت مردمی انجام شده است.

وی در ادامه به موضوع مهم ترویج سنت حسنه وقف نیز اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه از ظرفیت استان‌های مختلف استفاده شود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به احیای موقوفات بسیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در چند سال اخیر موقوفات و امر مشارکت مردم در این بخش افزایش بسزایی داشته است.
/2759/