دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت : برترین وقف، وقف قرآنی است که نباید از آن غافل شد؛ اگر فرهنگ وقف قرآنی از کودکی شکل بگیرد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به گزارش راسخون، حجت الاسلام حمید محمدی، در ایین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در بخش خواهران که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد با اشاره به نقش وقف در توسعه امور قرانی کشور اظهار کرد : در دین اسلام 22 نوع صدقه داریم که آموزش دین و بخصوص قران کریم از بهترین این صدقات است اما عالی ترین نوع صدقه، مالی است که بتوان ان را از خود جدا و در راه خدا جاودانه کرد.

وی تصریح کرد: وقف یکی از آموزه های قرانی و نماد ذکر الله است و اگر جامعه ای می خواهد به ارامش روحی و روانی دست یابد می بایست به توسعه فرهنگ وقف اهمیت دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: برترین وقف، وقف قرآنی است که نباید از آن غافل شد؛ اگر فرهنگ وقف قرآنی از کودکی شکل بگیرد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نهادینه شدن اقتصاد سالم را مستلزم فرهنگسازی وقف دانست و افزود: توسعه موقوفات می تواند زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظری رهبری شود.

وی در خصوص برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن، گفت: برد و باخت در مسابقات ظاهری است، حضور در این مسابقات افتخار است و بهترین جایزه آن رسیدن به مائده الهی به مقدار ایمان و اجتهاد قران آموز است.

وی با بیان اینکه حسن اخلاق مهمتر از حسن صوت برای فعالان قرآنی است، تصریح کرد: حفظ و اشنایی با معارف قرانی و حضور در مسابقات بزرگترین افتخار است که متسابقین چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم توفیق یافته اند.

گفتنی است، ، چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش خواهران از 20 شهریورماه با رقابت 400 متسابق در رشته های مختلف حفظ کل، حفظ 10 و 20 جزء، قرائت، ترتیل، مدیحه‌سرایی و معارف در مجتمع شهید کاظمی ارومیه برگزار شده و تا 26 شهریور ماه ادامه می‌یابد.
/2759/