رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد : مبارزه با آمریکا یک حرکت سیاسی نیست، بلکه یک حرکت اعتقادی است که در این مبارزه هزینه هم باید بدهیم.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان، با اشاره به دلایل قیام امام حسین (ع)، افزود: این قیام به واسطه منحرف شدن امت اسلامی از مسیری که پیامبر اسلام بر اساس قرآن و عترت پایه‌گذاری کرده بودند، اتفاق افتاد که هدف اصلی سالار شهیدان، باز گرداندن امت اسلامی به این صراط مستقیم بود.

وی با بیان اینکه آنچه که باعث شد تا امام حسین (ع) در شب عاشورا از دشمن مهلت بگیرند، به خاطر خواندن نماز و قرآن بود، ادامه داد: بی‌شک همه ما در طول زندگی خود مرتکب گناهان مختلفی شده‌ایم که لازمه جبران این گناهان، داشتن اخلاق حسینی در شبی چون شب عاشورا است.

محمدی با اشاره به اینکه پیام شب عاشورا نماز، قرآن، دعا و استغفار است، گفت: ای کاش در مجلس امام حسین (ع) بخشی هم به خواندن قرآن اختصاص می‌یافت؛ چرا که خواندن قرآن موضوعیت دارد. امام حسین (ع) شب عاشورا را مهلت گرفتند تا نماز و قرآن بخوانند. امشب شب رحمت است و یکی از القاب سالار شهیدان رحمت واسعه الهی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: آنچه که باعث می‌شود تا اخلاق و رفتارمان را اصلاح کنیم، نورانیت قرآن است و امام حسین (ع) برای قیام خود سه اقدام انجام دادند.

محمدی افزود: سالار شهیدان قانون کلی برای بشریت ترسیم کردند. سپس وضع موجود زمان خودشان را تشریح و برای اینکه وضعیت موجود زمان خودشان را به وضع قبلی بازگردانند، برنامه‌ریزی کردند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار ظلم نخواهند رفت، خاطرنشان کرد: هنوز بعد از اتمام جنگ، روحیه جهاد، شهادت و شهادت‌طلبی و مبارزه در مقابل آمریکا در ملت ایران فروکش نکرده و نخواهد کرد که نمونه بارز این مقاومت و پایمردی را می‌توان در چهره‌هایی چون شهید حججی به وضوح مشاهده کرد.
/2759/