نماینده مردم تبریز در مجلس گفت : نباید فریبی که دولت در بزک کردن چهره امریکا خورد و نتیجه‌ای که از برجام به دست آورد را مجددا در بزک کردن چهره اروپایی‌ها تکرار کند.

به گزارش راسخون، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات دولتی مبنی بر اعلام آمادگی کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران بدون در نظر گرفتن سیاست‌های امریکا اظهار داشت: نباید فریبی که دولت در بزک کردن چهره امریکا خورد و نتیجه‌ای که از برجام به دست آورد را مجددا در بزک کردن چهره اروپایی‌ها تکرار کند.

وی با بیان اینکه تکرار این تجربه خسارتی به مراتب سنگین‌تر از خسارت قبل برای ایران در پی خواهد داشت افزود: این گفته به معنای مخالفت با ارتباط ایران و اروپایی‌ها نیست، اما منافع حکومت‌های غربی و سمت گیری‌های آن‌ها نقش تعیین کننده‌ای در روابط بین المللی این کشورها دارد بنابراین هیچ گاه اروپایی‌ها به دلیل منافعشان بین ایران و امریکایی‌ها، کشور ما را انتخاب نخواهند کرد.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: حجم معادلات اقتصادی اروپایی‌ها با امریکا بیش از یک‌هزار و ۵۶۰ میلیارد دلار است که این رقم در قیاس با ایران کمتر از یک دهم آن را تشکیل می‌دهد، چنین عواملی برای اروپایی‌ها بسیار تعیین کننده خواهد بود و در سمت گیری‌ها آنها نسبت به امریکا و تصمیماتشان در قبال ایران بسیار موثر خواهد بود کمااینکه این مسئله در لفظ و بیان مقامات کشورهای اروپایی اکنون قابل مشاهده است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضرکشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلیس و فرانسه موضع‌گیری‌هایی در قبال جمهوری اسلامی اتخاذ کرده اند که در واقع ادامه دهنده همان رویه امریکایی‌ها اما به بیان دیگری است این کشور‌ها امروز اجرای برجام را به کنترل سامانه‌های موشکی ایران و دسترسی و بازدید از مراکز نظامی کشورمان مشروط کرده اند و این همان موضوعی است که پیشتر امریکایی‌ها اعلام کرده اند.

علیرضا بیگی در پایان خاظرنشان کرد: پذیرش درخواست اروپایی‌ها توسط دولت مبنی بر بحث درباره مسائل موشکی و نظامی کشورمان و تکرار اشتباه در قبال اروپا در حالی که یک بار درباره آمریکا مرتکب شده ایم محل سوال خواهد بود و ممکن است جبران ناپذیر باشد بنابراین از دولت می خواهیم که دوباره این اشتباه را تکرار نکند.
/2759/