مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه 10 پزشک متخصص شامل متخصص اطفال، بیهوشی، عفونی و عمومی به همراه 25 پرستار در موکب‌های شهدای زنجان به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی خواهند کرد، گفت : این پزشکان که توسط اداره اوقاف اعزام می‌شوند، در سه نقطه سامراء، نجف و حیدریه اسکان داشته و به زائران ارائه خدمات می‌کنند.

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام جعفر جنتی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان درباره خدمت‌رسانی سازمان اوقاف به زائران اربعین در شهر سامراء اظهار کرد: در سامراء دو درمانگاه و یک بیمارستان در اختیار اداره اوقاف گذاشته شده است و در این زمینه به ارزش 100 میلیون تومان دارو و تجهیزات پزشکی فراهم شده که با حضور 10 پزشک متخصص شامل متخصص اطفال، بیهوشی، عفونی و عمومی به همراه 25 پرستار در موکب‌های شهدای زنجان به زائران خدمات‌رسانی خواهد شد.

عضو ستاد اربعین سازمان اوقاف با اشاره به روند خدمت‌رسانی از سوی این پزشکان گفت: این پزشکان که توسط اداره اوقاف اعزام می‌شوند، در سه نقطه سامراء، نجف و حیدریه اسکان داشته و به زائران ارائه خدمات خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان تاکید کرد: در حال حاضر  یکی از برنامه‌های شاخص اوقاف طی روزهای آینده و همزمان با اربعین حسینی برپایی موکب اربعین است.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به جانمایی موکب اوقاف خاطرنشان کرد: این موکب با همکاری حسینیه، زینبیه و اوقاف زنجان در ورودی شهر سامراء و در قالب 6 کار گروه و 18 کمیته به زائران و عزاداران خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه 300 قلم کالا از ایران خریداری و با 15 دستگاه کامیون به سامراء ارسال خواهد شد، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا خدمات این موکب بهتر از سنوات گذشته ارائه شود و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم نیز انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: در مدت حضور اداره‌کل اوقاف استان زنجان در موکب اربعین در بازه زمانی پنجم تا 22 آبان، نزدیک به 300 هزار وعده غذای گرم و 400 هزار میان وعده چای، خرما، آب معدنی و ...  بین زائران توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام و ‌المسلمین جنتی با اشاره به افزایش ارائه خدمات در موکب امسال یادآور شد: همه تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهتر به زائران فراهم شده است.
/2759/