معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت : موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) در کربلا آماده پذیرایی از 200 هزار زائر حسینی است.

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سید حسن رضوی؛ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان اظهار کرد : همزمان با ایام اربعین حسینی چهار ایستگاه صلواتی در استان همدان و یک موکب نیز در شهر کربلا از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان برپا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی این نهاد در استان همدان و کشور عراق گفت: در شهر کربلا و در خیابان باب‌الشهداء به مدت 12 روز آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان افزود: در موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) کربلای معلی آمادگی برای پذیرایی از بیش از 200 هزار زائر و  توزیع  روزانه 15 هزار وعده غذا در سه وعده طبخ را دارد.

رضوی با بیان اینکه هزینه‌های موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) تماماً از محل نذور، نیات واقفین خیراندیش و کمک‌های خیران تأمین می‌شود تصریح کرد: امسال علاوه بر ارسال مواد خوراکی در مسیر نجف به کربلا مقداری کفش و لباس نیز در بین زوار توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان نیز چهار ایستگاه صلواتی در گردنه اسدآباد مسجد امام خمینی (ره)، خروجی عوارضی همدان - ساوه، سه‌ راهی همدان- فامنین – رزن، روستای روآن در شهرستان کبودرآهنگ  و همچنین رو به روی ورودی شهرک فرهنگیان همدان از سوی این نهاد برپا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان تاکید کرد: در بخش فرهنگی نیز 10 نفر از مبلغان ما در ایستگاه‌های صلواتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مستقر شده و علاوه بر برپایی نمازهای جماعت، اقدام به برگزاری خیمه‌های معرفت می‌کنند.
/2759/