مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان با بیان اینکه طی روزهای آینده نسبت به راه‌اندازی موکب اقدامات لازم انجام می‌شود، گفت : موکب اربعین زنجان در مسیر بازگشت به زائران امام حسین (ع) به کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام جعفر جنتی؛ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان درباره برنامه‌های این اداره‌کل در حماسه اربعین حسینی اظهار کرد: موکب اربعین زنجان در مسیر بازگشت به زائران امام حسین (ع) به کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، تصریح کرد: در این زمینه از اول ماه محرم اقدامات متعددی انجام و طرح‌های مختلفی اجرایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 80 بقعه متبرکه استان گفت: در همین راستا طی روزهای آینده نیز نسبت به راه‌اندازی موکب اقدامات لازم انجام می‌شود.

جنتی افزود: امروز نیز در موکب‌های ادارات اوقاف‌ همه استان‌ها در داخل و خارج مرزها شاهد هستیم که در ایام صفر در  مناطق مختلف کشور ایران و عراق از اجرای نیات واقفان در تلاش هستند تا به زائران خدمات برسانند. 

وی با بیان اینکه امسال برای چهارمین سال سازمان اوقاف در مراسم اربعین اقدام به راه‌اندازی موکب‌هایی در مرزهای شلمچه ،خسروی و چزابه کرده است، تاکید کرد: هدف از این کار خدمت‌رسانی به زائران در مسیر بازگشت است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: آنچه مهمتر از وقف جدید بوده احیای موقوفات است؛ از همین رو وقف باید در مسیر نیت واقف هزینه شود.
/2759/