ویرایش عکس آذرماه 98

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه به دنبال توسعه و تعامل مسائل فرهنگی و اجتماعی با روسای اوقاف کشورهای اسلامی هستیم گفت: پس از پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در سوریه علیه داعش لازم بود همکاری‌های ایران و سوریه گسترش پیدا کند.

به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سفر وزیر اوقاف سوریه به ایران گفت: سفر این وزیر سوری به همراه علما و مدیران اوقاف این کشور به ایران صورت گرفته است.

وی افزود: نشست‌ها و دیدارهایی که بین رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و روسای ارشد اوقاف دیگر کشورها صورت می‌گیرد با هدف توسعه و تعامل مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود، ضمن اینکه ضرورت داشت که پس از پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در سوریه علیه داعش همکاری‌های بین 2 کشور با موضوعات سازمان‌های اوقاف گسترش پیدا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مدیریت وقف و اماکن مذهبی از مباحث مدنظر مذاکراتی بین 2 طرف بوده و تعامل بر بهسازی و گسترش و توسعه حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) از دیگر موضوعات مطروحه در مذاکرات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حصول نقاط مشترک علمی و دینی و فرهنگی و امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک آموزشی از دیگر مباحث مذاکرات بین این هیأت سوری با رئیس و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه بوده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی اظهار داشت: ضرورت توسعه مسائل آموزشی و ایجاد و استقرار شعبات مختلف دانشگاه جامعه‌المصطفی‌العالمیه از دیگر مباحثی بود که بین حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران و محمد عبدالستار وزیر اوقاف جمهوری عربی سوریه صورت گرفته است.

وی گفت: ایجاد جبهه مشترک فرهنگی و اجتماعی و دینی و اندیشه‌ای بعد از پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت علیه گروه تکفیری و صهیونیستی داعش و لزوم هم‌افزایی از دیگر مباحث طرفین بوده است.
/2759/