مراسم قرعه‌کشی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با مبعث پیامبر اعظم(ص) به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما پخش و ۳۰ نفر از برگزیدگان و برندگان کمک هزینه عتبات عالیات معرفی شدند.
  
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفند ماه  سال گذشته برای نخستین‌بار با مشارکت مرکز امور قرآنی  سازمان اوقاف و امورخیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  برگزار شد.

در این رقابت‌ها بیش از ۲۴۰ هزار نفر در بیش از ۲۴ رشته ودر  بخش‌های کتبی, الکترونیکی و مفاهیم قرآن نام نویسی و در بیش از ۴۰۰ شهرستان واستان رقابت کردند.

آزمون بخش کتبی ۱۰ اسفندماه با حضور ۱۷۰ هزار نفر برگزار شد و برگزیدگان رشته حفظ در آزمون بخش شفاهی نیز شرکت کردند. همچنین آزمون الکترونیکی با مشارکت پنج هزار نفر ۱۲ اسفندماه برپا شد.

به گفته امیری مسئول دبیر خانه ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف در  این آزمون‌ها به برگزیدگان تمامی بخش و رشته‌ها به قیدقرعه جوایزی اعطا می‌شود. مراسم قرعه‌کشی  برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن روز  ۲۵ فروردین‌ماه همزمان با مبعث پیامبر اعظم(ص) برگزار  که این مراسم ساعت ۱۷.۳۰ در شبکه قرآن و معارف سیما صورت گرفت و به صورت مستقیم از این شبکه تلویزیونی پخش شد. در این قرعه کشی.

بر اساس این گزارش  به سه هزار نفر از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن جوایزی  به قید قرعه همچون کمک هزینه سفر به عتبات عالیات،مشهد مقدس و کارت هدیه  همزمان با  سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعطا  خواهد شد .قرعه کشی سایر برگزیدگان طی  هفته جاری به صورت رایانه ای وبا حضور ناظران برگزار و اسامی از طریق سایت آزمون اعلام خواهد شد.
/2759/