رئیس سازمان بهزیستی پیاده کردن برنامه‌های قرآنی را یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه‌ برای آحاد مردم و جامعه هدف دانست و گفت : آسیبهای اجتماعی و قراردادن اقدامات پیشگیرانه در دستور کار این سازمان است که می‌تواند هم اثربخش باشد و هم جمعیت زیادی از افراد جامعه را در برگیرد.
 
به گزارش راسخون، دکترمحسنی بندپی؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در محل برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درباره ترویج فرهنگ قرآنی اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی می‌تواند در شکل‌گیری انسان در ابعاد جسمی، معنوی، روحی و ... هر شخصی را به درجه‌ای از توانمندی و اعتماد برساند تا شخص بتواند در برابر آسیبهای اجتماعی جرات و قدرت نه گفتن را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف سازمان بهزیستی از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن نابینایان نهادینه کردن برنامه‌های قرآنی برای افرادی که به نوعی محدودیتهای جسمانی دارند است، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در دیدار با مقام معظم رهبری بر آن تاکید شد، بحث آسیبهای اجتماعی و قراردادن اقدامات پیشگیرانه در دستور کار این سازمان بود که می‌تواند هم اثربخش باشد و هم جمعیت زیادی از افراد جامعه را در برگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: پیاده کردن برنامه‌های قرآنی یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه‌ای است که برای آحاد مردم و جامعه هدف انجام دادیم بطوریکه در سالهای ۹۵ و۹۶ در ترویج قرآنی جزو دستگاه‌های برتر شدیم و برای دانشجویان سازمان بهزیستی مسابقات قرآنی برگزار کردیم.

بندپی درباره برنامه‌های آینده این سازمان برای تقویت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تاکید کرد: ما در مهدهای کودک در سراسر کشور که ۵۷۰ هزار نونهال در آنها نگهداری و آموزش می‌بینند برنامه‌های ویژه حفظ و قرائت قران و اقامه نماز در نظر گرفتیم؛ همچنین برای بچه‌های یتیم و بدسرپرست در رده‌های سنی ۶ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و بالاتر نیز اقدامات و برنامه‌های جامعی را در دستور کار داریم.

وی هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را ترویج فرهنگ قرآن در بین جامعه هدف ذکر کرد و یادآور شد: در نظر داریم سال آینده با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، برای زنان که نقش ویژه‌ای در تحکیم خانواده دارند، همچنین برای زنان نابینا در کشورهای اسلامی مسابقات قرآنی برگزار کنیم چون معتقدیم آنچه که می‌تواند در حفظ و ثبات خانواده نقش مهمی داشته باشد تقویت فرهنگ قرآنی است.
/2759/