دومین همایش ملی خیرماندگار، دهم و یازدهم دی ماه 1397 در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود و مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و سیویلیکا نمایه می شوند.
به گزارش روابط عمومی پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون همایش ملی خیرماندگار با تمرکز موضوعی «مطالعه و ارزیابی امورخیر با تمرکز بر چالش های نیکوکاری در ایران امروز» برگزار می گردد که دارای 10 محور اصلی مبانی، مفاهیم و امورخیر، آموزش و امورخیر، اقتصاد، مدیریت و امورخیر، جامعه، فرهنگ و امور خیر، فلسفه، روانشناسی و امور خیر، تاریخ و امورخیریه، ارتباطات، رسانه، فضای مجازی و امورخیر، هنر، ادبیات و امور خیر، فقه، اخلاق و امور خیر و حقوق، سیاست و امورخیر است و برای هر محور موضوعات تخصصی تعریف شده است.

همچنین برای کابردی تر شدن همایش و مشارکت خیریه ها و خیرین، محوری به عنوان ایده ها و تجربه های موفق امور خیر نیز طراحی شده است.

دومین همایش ملی خیر ماندگار به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد خیریه راهبردی آلاء و سازمان اوقاف و امورخیریه و حمایت مراکز و نهادهای فرهنگی برگزار می گردد.

دومین همایش خیر ماندگار مشتمل بر رییس، دبیر، دبیر شورای علمی و ده  کمیته علمی است.
رییس همایش دکتر محمدصالح طیب نیا مدیرعامل بنیاد آلاء و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان؛ دبیرهمایش حجت الاسلام والمسلمین علی ملانوری مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای علمی همایش دکتر نعمت الله موسی پور عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و دبیر علمی 5 دوره جشنواره فارابی هستند.
گفتنی است، شرکت کنندگان همایش شامل سه گروه هستند: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران علاقه مند به حوزه خیر، خیرین، مدیران و کارشناسان مؤسسات خیریه و ...

محورهای همایش:
۱. فلسفه و مبانی
۲. آموزش
۳. تاریخ
۴. جامعه و فرهنگ
۵. فقه و اخلاق
۶. اقتصاد و مدیریت
۷. روانشناسی و مددکاری اجتماعی
۸. رسانه، ارتباطات و فضای مجازی
۹. هنر و ادبیات
۱۰. حقوق و سیاست


 

مطالب مرتبط: 

اشتغال در سایه خیر ماندگار محقق ‌می‌شود
راه‌اندازی مرکز مطالعات خیر ماندگار
گزارش تصویری / اولین همایش ملی خیر ماندگار