وزارت ورزش و جوانان با گذشت یک ماه نیم از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در دستگاه های دولتی، هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است.

به گزارش راسخون، اوایل مرداد بود که مجلس شورای اسلامی اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشسته ها را به تصویب رساند و بعد از آنکه شورای نگهبان این مصوبه را تایید کرد، به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد. حالا بعد از حدود یک ماه و نیم از ابلاغ این قانون، وزارت ورزش و جوانان در این راستا اقدامی انجام نداده است و مشخص نیست چه زمانی بازنشسته ها با صندلی های خود خداحافظی خواهند کرد.

 
در این راه اما انگار هیچ اراده ای هم از سوی شخص مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش برای اجرای این قانون وجود ندارد. در حالی که انتظار می رفت، پس از ابلاغ این قانون،خود روسای فدراسیون ها و معاونین وزیر اعلام بازنشستگی کنند، حتی آنها هم تن به این قانون نداده اند و انگار منتظر هستند کسی از راه برسد و صندلی را از آنان پس بگیرد.
 
مشخص است که در این شرایط باید وزیر ورزش به عنوان متولی ورزش کشور، اسامی بازنشستگان را اعلام و نیروهای جوان تری را جایگزین آنها کند. البته برخی از گمانه زنی ها حکایت از این دارد که سلطانی فر در صدد است برای برخی از معاونان خود که مشمول قانون بازنشستگی می شوند، معافیت بگیرد تا همچنان بر مسند خود باقی بمانند. اشخاصی چون محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی، فریبا محمدیان معاون امور بانوانِ وزارت ورزش و شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها.
 
 گفته می شود به جز معاونان وزیر، حدود 30 بازنشسته باید از ورزش بروند که شامل روسای فدراسیون های فوتبال، والیبال، جودو، هندبال، بسکتبال، کاراته، قایقرانی و تنیس روی میز هم می شود که باید با صندلی های خود خداحافظی کنند اما نه این افراد بازنشستگی خود را تائید و نه وزارت ورزش به صورت رسمی اعلام می کند. این پنهان کاری وزارت ورزش باعث شده هم اجرای قانون صورت نگیرد و هم گمانه زنی ها و شایعات بیشتر شود.
 
آقای سلطانی فر؛
ورزش علاوه بر بعد قهرمانی، اخلاق و منش پهلوانی را هم باید دنبال کند پس شایسته است که شما به عنوان سکان دار ورزش، تا بیش از این دیر نشده دست به کار شوید و با اجرای این قانون، هم به معاونان و روسای فدراسیون های بازنشسته ای که تشنه خدمت! هستند، کمک کنید تا با ترک صندلی های خود به استراحت بروند و هم نیروهای جوان و تازه نفس را به بدنه ورزش تزریق کنید.


 
آقای سلطانی فر؛
ورزش کشور به خون تازه نیاز دارد. به جوانانی با آگاهی و اطلاعات روز و تحصیل کرده که بتوانند در مجامع بین المللی برای فدراسیون خود، کرسی های مهم و اساسی را در اختیار بگیرند تا در مواقع لزوم از حق ورزش کشور دفاع کنند. در سالیان اخیر بارها ورزش ما در رشته های مختلف به خاطر نداشتن کرسی های بین المللی، شاهد از دست رفتن مدال های رنگارنگ بوده است. تزریق نیروهای جوان و متعهد و متخصص به بدنه ورزش امری ضروری است که می توانید با بهره گیری از قانون بازنشستگی، به این مهم عمل کنید.
 
آقای سلطانی فر؛
لطفا انتظار نداشته باشید که معاونین شما و روسای فدراسیون ها خودشان را بازنشسته کنند چون هنوز آن قدر عطش خدمت دارند، که به این راحتی زیر بار نمی روند صندلی خود را رها کنند. "اسبقیان" در مورد بازنشستگی خود و داورزنی گفته بود" نه من و نه داورزنی بازنشسته نیستیم. من هنوز به خدمت 30 سال نرسیدم ضمن اینکه دانشجوی دکترا هستم و تا 35 سال منعی ندارم. داورزنی هم شرایط سنی بالایی ندارد و بازنشسته نشده است". آیا واقعا وقتی چنین عقیده ای در وزارت ورزش هست که اسم جوانان را هم یدک می کشد و باید بیشتر از هر نهاد دیگری به امر جوانگرایی بپردازد، انتظار اجرای این قانون را داشت؟
 
آقای سلطانی فر؛
با اعلام اسامی بازنشسته ها و رعایت این قانون، برای یک بار هم که شده مسئولیت ها را به جوانان متخصص و خاک خورده ورزش بسپارید تا هم ورزش ما از نیروهای تازه نفس سود ببرد و هم از انگیزه و انرژی و تخصص آنها. مطمئن باشید نتیجه ی کار هرچه که باشد، به نفع خودتان و ورزش کشور است چرا که در کمترین حالت قانون را اجرا کرده اید.
 
به قلم: سید مجتبی سیدی