«سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه با اعلام آمادگی کشورش در مقابل غرب؛ وقوع جنگ جهانی سوم را سناریویی غیرقابل تصور دانست.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر؛ راشاتودی: «سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه در گفتگو با راشاتودی ضمن هشدار به برخی تحرکات غرب در مقابل روسیه گفته است که در عین حال کشورش آمادگی مقابله با تحریم‌های بیشتر و گسترده‌تر غرب را خواهد داشت.

لاوروف در این گفتگو همچنین جنگ جهانی سوم را سناریویی غیرقابل تصور ارزیابی کرد، هرچند به گفته او عدم گفتگو میان ناتو و مسکو در حال حاضر عامل تشدید بیشتر اوضاع است.

وزیرخارجه روسیه به برنامه هسته‌ای آمریکا نیز اشاره داشت و گفت که واشنگتن در حال بروز رسانی استراتژی هسته‌ای خود و آزمایش تسلیحات هسته‌ای کم قدرت است تا بتواند در آینده از آن‌ها در نبردها استفاده کند.

لاوروف همچنین فضای گفتگو و عادی سازی رابطه غرب با روسیه را بسیار غیرمنطقی توصیف کرد و گفت در حالی که کمیسیون اتحادیه اروپا تمایل به عادی سازی روابط با روسیه دارد، اما برخی نخبگان سیاسی در واشنگتن و یا پایتخت‌های اروپایی مانع رفع اختلافات دو طرف هستند.

دیپلمات بلندپایه روسیه به این موضوع نیز اشاره کرد که در مقابل کاهش سطح روابط روسیه با اروپا و آمریکا، حال شاهدیم پیوندها میان مسکو و پکن و حتی با توکیو تقویت شده و این یک فرصت مهم برای روسیه به شمار می‌رود.

 

مطالب مرتبط
نماینده آمریکا: هدف ما رسیدن به توافقی جدید با ایران است/به دنبال تغییر رژیم ایران نیستیم!
مقام معظم رهبری: باید مرز اکتشاف و دانش را توسعه بدهیم/فیلم
حق‌السکوت 100 میلیون دلاری ریاض به واشنگتن!