حجت الاسلام دکتر محمد حسین نواب رییس مدرسه اسلامی هنر و مرکز آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی از پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون و مرکز فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی راسخون، حجت الاسلام دکتر نواب در این بازدید به اهمیت تولید محتوای فرهنگی در اینترنت اشاره کرد و اظهارداشت:
امروز شاهد شکل گیری سبک جدیدی از زندگی در فضای مجازی هستیم که محتوای آن به سمت شکستن مرزها و رواج ضد ارزش های اخلاقی و فرهنگی حرکت کرده است.

رییس مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه امروز وقت زیادی نسل جوان و نوجوان در فضای مجازی سپری می کنند، تاکید کرد: ابزارهای نوین ارتباطی به ویژه شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای روند تغییر در سبک زندگی را سرعت بخشیده که این تهدید باید با تولید و ارائه محتوای فرهنگی به فرصت تبدیل شود.

حجت الاسلام دکتر نواب در ادامه به فعالیت های مدرسه اسلامی هنر اشاره کرد و اظهارداشت: مدرسه‌ی اسلامى هنر نخستین مؤسسه‌ی آموزشى‌پژوهشى برخاسته از حوزه‌ی علمیه است که در قلمرو دین و هنر براى پرورش طلاب با رویکرد تربیتى و صبغه دینى، جهت تبیین مبانى تفکر دینى در هنر و نیز آموزش‌هاى نظرى و عملى در باب هنر تأسیس شده است.

 
راسخون کارهای خوبی داشته و از خیلی مراکز جلوتر است.
رییس مرکز آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی در خصوص بازدیدی که از مجموعه راسخون و مجتمع فرهنگی اوقاف داشت با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های سایت راسخون عنوان کرد : فعالیت های راسخون با توجه به تعداد نیروی کم و امکانات محدود بسیار ارزشمند است و با تغییرات جدید در مدیریت این سایت می توان شاهد توسعه همکاری ها در جهت تولیدات فرهنگی با محوریت سبک زندگی اسلامی ایرانی باشیم.
وی افزود،
فکر می کردم دفتر و تشکیلات عظیمی داشته باشد. من از راسخون استفاده می کردم و می کنم،  خدا رو شکر راسخون کارهای خوبی داشته و نسبت به خیلی جاها جلوتر است.
 

فضای مجازی به خاطر دو طرفه بودن بیشتر توسط مخاطب مدیریت می شود
حجت الاسلام مقداد افروغ؛ سردبیر راسخون و مدیر مجتمع فرهنگی معاونت فرهنگی اوقاف در قم در این بازدید با خیرمقدم به دکتر نواب و همراهان به ساختارهای جدید فضای مجازی و تاثیرگذاری فناوری بر زندگی مردم اشاره کرد و عنوان نمود: سرعت تاثیر فناوری برای سبک زندگی خیلی بیشتر از پیش بینی ها است.

سردبیر راسخون افزود: فضای مجازی به دلیل تعامل شدن، بیشتر توسط مخاطب مدیریت می شود و تولید محتوا باید متناسب با ذائقه مخاطب صورت گیرد، به عنوان مثال براساس نیاز و ذائقه مخاطب خیلی از سایت ها به سمت تولید محتوای آموزشی روی آورده اند. البته در زمینه های آموزشی مثل عکاسی، فیلمبرداری و مباحث تخصصی هنر، بسته آموزشی قابل استفاده برای مخاطب در فضای مجازی نداریم، که درخواست همراهی مدرسه اسلامی هنر در این زمینه را داریم.

حجت الاسلام افروغ تصریح کرد؛ مسئله مهم دیگر علاوه بر رصد ذائقه مخاطب، پیوست اقتصادی داشتن طرح ها است، کارفرهنگی بدون پیوست اقتصادی موفق نیست و کاری که نتواند درآمد زا باشد،  ماندگار نمی شود.

وی با اشاره به سیاست کلی برون سپاری و استفاده از ظرفیت تیم های تولید محتوا و رسانه ای فعال خصوصا ارگان های انقلابی عنوان کرد: همکاری مدرسه اسلامی هنر با راسخون و مجتمع فرهنگی اوقاف برکات زیادی خواهد داشت که ظرفیت نویسندگی در موضوعات روز، وقف و تولید محتوا رسانه ای بسترهای خوبی برای همکاری است.
 

مرتبط
بازدید حجت الاسلام دکتر محمدحسین نواب از راسخون و مرکز فرهنگی اوقاف در قم
سرمایه اصلی سایت راسخون کاربران هستند/ تقدیر از کاربران برتر سایت راسخون
در اولین گام توسعه ای صفحه جدید چند رسانه‌ای راسخون به صورت آزمایشی راه اندازی می شود

اولین نمایشگاه تصویرگری مدرسه اسلامی هنر برگزار می شود
رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران همایش ملّی «فقه هنر» 
گزارش تصویری / دیدار دست اندرکاران همایش ملّی «فقه هنر» با رهبر انقلاب اسلامی