سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه اعلام کرده که قبل از اعلام حکم فیفا با مدیربرنامه های بازیکن شاکی به توافق رسیده است و اگر این موضوع صحت داشته باشد، امیدوار به بازگشت کسر 6 امتیاز هستیم.
 
داریوش یزدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون در خصوص 6 امتیاز کسر شده استقلال خوزستان از سوی فیفا به دلیل شکایت (دیوید ساکونی) بازیکن خارجی سابق این تیم اظهار داشت: واقعا نمی دانم از این اتفاق چه بگویم. این قدر تیم ما مشکل داشت که فقط این کسر امتیاز و محرومیت کم بود. حالا هم با اعلام محرومیت و کسر 6 امتیاز، واقعا هم من و هم بازیکنان و مجموعه ی باشگاه در شوک هستیم و نمی دانیم چطور باید آن را هضم کنیم. متاسفانه این بازیکن 2 سال قبل به باشگاه آمده و باید مسئولان وقت، که قرارداد این بازیکن را پرداخت نکردند و کم کاری کردند باید پاسخگو باشند.

دولتمردان به ما هم مثل سرخابی ها کمک کنند
وی افزود: همان طور که دولتمردان به مجموعه ی پرسپولیس و استقلال و تیم های دیگر کمک می کنند تا بدهی های خود را بپردازند، باید به تیم های دیگر هم توجه کنند. بالاخره باشگاه استقلال خوزستان هم برای یک استان است و مردم یک استان با این محرومیت، متضرر می شوند. موضوع کوچکی نیست که یک روزه حل شود. همان طور که میلیاردها تومان دهی استقلال و پرسپولیس را می دهند، باید مسئولان باشگاه از آنها هم کمک بگیرند. شخص استاندار که یک شخص ورزشی و پرتلاش است و نماینده های استان باید تا دیر نشده به موضوع ورود کرده و مسئله را ختم به خیر کنند.

6 امتیاز مفت فیفا از ما گرفت
سرمربی استقلال خوزستان تاکید کرد: به عنوان مسئول کادر فنی خیلی نگران این کسر امتیاز هستم. ما با چنگ و دندان تک تک این امتیازات را جمع کردیم و حالا با یک چشم به هم زدن 6 امتیاز از ما کسر شده است. این موضوع باید ختم به خیر شود تا یک استان ضرر نکند. خیلی سختی کشیدیم. از ذوب آهن تا بن دندان مسلح، پرسپولیسی که به فینال آسیا رسیده و فولادی که مدعی قهرمانی است، امتیاز گرفتیم. این امتیازات فنی کمی نبود که به این راحتی با حکم فیفا مفت از دست برود.

 راهی برای برگشت 6 امتیاز هست
داریوش یزدی با بیان این که امیدوار به برگشت 6 امتیاز کسر شده از استقلال خوزستان است، گفت: راجع به برگشت این امتیازات کسر شده بحث دارم. ظاهر یکی از اعضای هیات مدیره گفته که قبل از صدور رای فیفا، با مدیربرنامه ی این بازیکن شاکی توافقی انجام دادیم تا طلب او را بپردازیم. اگر این توافق در تاریخی که دوستان می گویند، انجام شده باشد، فکر می کنم راهی برای برگشت این 6 امتیاز وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: با هوشنگ نصیرزاده که در زمینه حقوقی فردی آگاه و مطلع هست، صحبت کردم هم اذعان داشت که اگر این توافق قبل از صدور حکم فیفا صورت گرفته باشد، راهی برای برگشت 6 امتیاز هست. فکر می کنم مسئولان باشگاه پیگیر این موضوع هستند تا چاره اندیشی برای حل این مسئله انجام شود.
سرمربی استقلال خوزستان افزود: با آقای مسجدی(سرپرست مدیرعاملی باشگاه) قبل از صادر شدن رای فیفا، صحبت کرده بودم که گفت، ما توافق را با مدیربرنامه های این بازیکن انجام دادیم و کارهای اولیه شده است. حالا نمی دانم چه اتفاقی افتاده، که کار به اینجا رسیده است.

 رقبای ما از کسر امتیاز استقلال خوزستان خوشحال شدند
یزدی گفت: این اتفاق واقعا برای ما سنگین و شوک آور است و روحیه ی تیم ما تحت تاثیر قرار گرفته است. اگر یادتان باشد، سال گذشته تیم پدیده یکی از تیم های مدعی کسب سهمیه آسیا بود اما وقتی با کسر امتیاز مواجه شد، یکباره فرو ریخت و آخر فصل با شانس و اقبال و برخی تعمیرات در لیگ برتر ماندنی شد. حالا وضع ما که بهتر از پدیده سال قبل نیست. ما برای بازی پیش رو کار خیلی مشکلی داریم. باید در این یکی دو روز ببینیم چه اتفاقی می افتد. رقبای پائین جدولی ما هم با این اتفاق، قطعا خوشحال شدند و امیدوارم بتوانیم خود را زودتر پیدا کنیم و از این مانع دشوار عبور کنیم.

مصاحبه اعضای هیات مدیره، تیم را به هم ریخت
سرمربی استقلال خوزستان در خصوص شایعه برکناری خود و اختلاف در هیات مدیره باشگاه تصریح کرد: شرایطی وجود دارد که کار را سخت کرده است. تیم از لحاظ فنی داشت، خیلی خوب کار می کرد اما یک سری مصاحبه ها و حواشی از سوی هیات مدیره برای تغییر سرمربی پیش آمد که تیم را به هم ریخت. ما داشتیم سخت این حواشی را برطرف می کردیم که این کسر امتیاز و محرومیت اعلام شد. در هیات مدیره انگار دودستگی وجود دارد اما با هرکدام از اعضا که صحبت می کنم، هیچ کس مخالفم نیست.

 مسجدی از من حمایت می کند
یزدی گفت: حمایت از سرمربی لازمه کار است. اگر پشتیبانی صورت نگیرد، در تیم حرف شنوی بازیکنان کم می شود. در مجموعه ای همدلی و انسجام نباشد، آنجا به موفقیت نمی رسد. مسجدی(سرپرست مدیرعاملی باشگاه) از من حمایت می کند. امیدوارم که این همدلی و انسجام در باشگاه ما بوجود آید.
 
 سید مجتبی سیدی