پاریس برای چهارمین هفته متوالی اعتراضات آماده می شود، این درحالی است که دولت هشدار خشونت جدید داده است و مقامات آماده شدند تا درصورت هر گونه خشونت، ده‌ها هزار افسر پلیس را روانه سرتاسر فرانسه کنند؛ حتی دولت تهدید کرده است از ماشین های نظامی در پایتخت استفاده خواهد کرد.

به گزارش راسخون به نقل از نیویورک تامیز؛ اصل اعتراضات «جلیقه زردها» توسط افراد طبقه کارگر که از استان‌های مختلف فرانسه هستند، تشکیل شده است که بر سر افزایش مالیات بر بنزین و کاهش استانداردهای زندگی‌شان دست به اعتراض زده‌اند. آنها از جلیقه ایمنی جاده‌ای شب‌نما استفاده می‌کنند که این خود به نمادی بدل شده که نشان دهنده اوضاع بد اقتصادی آنها است.

اما مقامات بیم آن دارند که این اعتراضات به خشونت بیشتری کشیده شود و «دور چهارم»، که عنوانی است که به تظاهرات روز شنبه داده شده است، خشونت‌آمیزتر از همیشه برگزار شود.
این درحالی است که تظاهرات آخرهفته قبل به خشونت کشیده شده بود و بین معترضین سنگ‌انداز و افسران پلیس که گاز اشک‌آور شلیک می کردند، زد و خورد شدیدی روی داد. در این اعتراضات پنجره بسیاری از مغازه‌ها شکسته شد، اتومبیل‌ها به آتش کشیده شد و امول مردم به غارت رفت.

گفته می شود ساکنین قسمت های ثروتمند پاریس که هفته پیش از مناطقی بوده است که معترضین به آنجا خسارت زده اند آخر هفته خانه‌هایشان ترک می کنند تا به آنها آسیبی نرسد.

اینکه چه کسی پشت این اعتراضات و تظاهرات بوده است هنوز مشخص نیست و هیچ گروهی هنوز به طور قطعی متهم نشده‌ است.
 
 




 

مطالب مرتبط
SPV تا پایان سال میلادی اجرایی می‌شود/ معاملات نفتی با یورو انجام خواهد شد
نشریه تلگراف: کره شمالی در حال گسترش پایگاه های موشکی خود است
تدارک قطعنامه سنا آمریکا در تأیید همدستی محمد بن سلمان در قتل خاشقچی