سرمربی موقت استقلال خوزستان گفت: متاسفانه به گفته ی یکی از مدیران وقت باشگاه، 200 میلیون تومان پول بازیکن خارجی را بالا کشیدند تا او به فیفا شکایت کند.
 
کریم بوستانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص شرایط استقلال خوزستان اظهار داشت: تیم ما بعد از کسر 6 امتیاز، شرایط خوبی پیدا کرده است. همه دیدند که مقابل استقلال شرایط خوبی داشتیم و متاسفانه با یک گل اختلاف باختیم. مقابل سایپا توانستیم در خانه حریف یک امتیاز خوب بگیریم که البته حق ما برد بود. الان شرایط طوری است که دیگر بچه ها آن امتیاز کسر شده را فراموش کرده اند و می خواهند امتیازهای باقی مانده را جمع کنند.
 
وی افزود: ما تمرینات خوبی داشتیم تا مقابل سپاهان که یک تیم قوی و قدرتمند است، خوب ظاهر شویم. آنها صدرنشین لیگ هستند و برای قهرمانی تلاش می کنند. کادر فنی بسیار خوب و باتجربه بالای سر آنها هست. ما دنبال کسب یک نتیجه ی خوب و آبرومندانه مقابل سپاهان هستیم تا انشالله کمی شرایط بهتر شود. آنها صدرنشین و ما قعرنشین هستیم. هم روی کاغذ و هم از لحاظ مهره کسی انتظاری از تیم ما ندارد اما بازیکنان جوان و باانگیزه ای داریم که می خواهند جلوی سپاهان توانایی خود را نشان دهند. باخت برای تیم ما معنی ندارد چون به کار ما نمی آید. تیم ما دنبال 3 امتیاز است و امیدوارم که به آن برسیم.
 
سرمربی موقت استقلال خوزستان در خصوص این که آیا هنوز امیدوار به برگشت 6 امتیاز کسر شده هستند یا نه؟ تاکید کرد: مدیریت باشگاه کارهای مربوط به آن را پیگیری می کند. مدیریت گفته که مشکل را حل می کند. دیگر بازیکنان به آن فکر نمی کنند و اگر به آن فکر کنیم، دیگر امتیازات را از دست خواهیم داد. اگر امتیاز برگشت که فوق العاده است اگر هم برنگشت، ما باید کار خود را بکنیم.
 
کریم بوستانی در خصوص رویارویی با قلعه نویی گفت: نزدیک 10 سال با قلعه نویی کار کردم. او یکی از بهترین مربیان ایران و مرد جام هاست. با استقلال و سپاهان بیشترین جام ها را آورده است و نیازی به تعریف من ندارد. مربی ای کاربلد است و هرجا بوده، تاثیرگذاری خود را داشته است. امیدوارم بتوانیم با یک بازی خوب و موثر از تیم خوب سپاهان امتیاز بگیریم. متاسفانه مبعلی را به خاطر شکستگی پا و خشتان را به خاطر مصدومیت در این بازی نداریم. مبعلی می توانست تیم را مدیریت کند و داخل زمین برای ما وزنه بود اما یک ماه دیگر و در نیم فصل دوم برمی گردد.
 
وی در خصوص این که آیا ممکن است به عنوان سرمربی دائمی معرفی شود یا نه؟ تصریح کرد: در شروع فصل وقتی صمد مرفاوی به عنوان سرمربی آمد، در این تیم بودم و بعد از رفتنش، مدیرعامل به من پیشنهاد سرمربیگری داد که من به خاطر احترام به مرفاوی قبول نکردم. بعد از رفتن داریوش یزدی، من هم رفتم. البته بگویم که یزدی یکی از مربیان سالم ایران است. شب بازی با استقلال درگیری هایی در خوابگاه صورت گرفته بود که پورموسوی شرایط را مساعد ندید و رفت. 3 ساعت قبل از شروع بازی با استقلال، به من زنگ زدند که سرتیم بروم و من با رخصت از یزدی به تیم ملحق شدم. الان هم مدیرعامل به من گفت که می خواهد مرا به عنوان مربی دائمی اعلام کند. من هم فعلا از او خواستم که نیم فصل تمام شود و بعد تصمیم بگیرد. چون برخی بازیکنان می خواهند بروند و پنجره نقل و انتقالاتی هم بسته است و نمی توانیم بازیکن بگیریم، شرایط سخت است و باید ببینم چه می شود.
 
سرمربی موقت استقلال خوزستان در خصوص اینکه آیا نگران داوری مقابل سپاهان نیست؟ ادامه داد: تیم ما از داوری خیلی لطمه خورده است. متاسفانه هرچقدر هم اعتراض کردیم و می کنیم، کسی ترتیب اثر نمی دهد. در همه ی بازی ها به ضرر ما سوت زده اند. داوری که علیه ما اشتباه تاثیرگذار داشت، هفته بعد در آزادی به او بازی دادند. بازی جام حذفی با صنعت نفت، داور 3 پنالتی علیه ما گرفت که به گفته ی کارشناسان داوری هیچکدام درست نبود. بازی با پارس جنوبی، 2 بازیکن ما را نیمه ی اول اخراج کردند که بازهم درست نبود. ما بیشترین لطمه را خوردیم و داوران تیم ما را یتیم گیر آورده اند و سر ما را می برند.
 
کریم بوستانی در پایان در خصوص چگونگی محرومیتی که از سوی فیفا متوجه استقلال خوزستان شد؟ دست به افشاگری زد و گفت: بازیکنی که از ما شکایت کرده و تیم ما دچار کسر امتیاز شده، همان بازیکنی است که آقایان او را از لحاظ فنی تائید کرده بودند و حتی 6 بازی هم برای تیم به میدان رفته بود. طبق گفته یکی از مدیران قبلی، این بازیکن برای تست دادن، یک ماه به باشگاه آمده و بعد از گذراندن تست، جذب شده است. خود مدیران باشگاه می گفتند که این بازیکن، خیلی خوب بازی می کرد اما در ادامه، مربیان با مدیربرنامه ی این بازیکن سر مسائل مالی به مشکل خوردند!
 
وی ادامه داد: بعد از اینکه این بازیکن قرارداد بسته، گویا مربیان تیم با مدیربرنامه این بازیکن، پشت پرده هم سر چیزهایی، توافقاتی انجام داده بودند که رد و بدل نشده و عذر بازیکن را خواسته اند. به گفته ی یکی از مدیران وقت باشگاه، این بازیکن برای جدایی درخواست 200 میلیون پول کرده تا با رضایت از تیم برود. باشگاه هم 200 میلیون به فردی داده تا به بازیکن بدهد اما انگار پول را به او نداده اند و بالا کشیدند تا بازیکن از باشگاه به فیفا شکایت کند. حالا به جای پرداخت 200 میلیون، باشگاه باید 4 میلیارد به بازیکن شاکی بدهد.  
 
سید مجتبی سیدی