شرکت اپل مشکل بزرگی در چین دارد که باعث نگرانی زیاد سرمایه‌گذران این شرکت شده است.

به گزارش راسخون به نقل از اسی‌ان‌ان؛ شرکت اپل به دیگر سرمایه‌گذاران هشدار داده است که انتظارِ فروشِ کمتر، از آنچه کمترین فروش این شرکت در تعطیلات سال نو است، را داشته باشند. بر اساس نامه عضو هیئت مدیره شرکت اپل، تیم کوک، در این میان چندین علت برشمرده شد که  ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین و هم‌چنین ارائه باتری ارزان‌تر اپل از طرف این شرکت مهم‌ترین علل این اتفاق بیان شده است.

پس از چند دهه توسعه و پیشرفت چین، اقتصاد این کشور کند شده است. رشد اقتصادی سال 2018 این کشور  دچار کمترین رشد از سال 1990 شده است. و به نظر می‌رسد این روند نزولی نیز در سال 2019 نیز ادامه یابد. دومین اقتصاد دنیا، چین اثرات چشم‌انداز تاریک تجاری را بر اقتصادش احساس می‌کند و مقامات این کشور پس از افزایش تند میزان بدهی‌ها، در حال تلاش هستند تا از  گرفتن وام‌های پرریسک جلوگیری کنند.

چین، بازاری بزرگی برای شرکت اپل است که حدود 15 درصد از درآمدهای این شرکت را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

تیم کوک در این نامه آورده است: «در حالی که ما برخی چالش‌های مهم پیش‌رو بازار این شرکت را پیش‌بینی کرده بودیم، ولی با این حال، این افت رشد اقتصادی به این شدت، آن هم با شدت بیشتری در چین را انتظار نداشته‌ایم.» او در بخش دیگری از نامه‌اش به «افزایش تنش تجاری» با آمریکا اشاره می‌کند.

سهام این شرکت چند ساعت پیش از اعلام این نامه، کمی متوقف شد و 8 درصد کاهش یافت که ارزش سهام این شرکت در بازار را به میزان 55 میلیارد دلار کاهش داد.

در حالی کوک سخن از تاثیر چین بر فروش این شرکت می‌گفت، که این مسئله را نیز خاطر نشان کرد که تعداد افرادی که آیفون خود را به آیفون‌های جدید ارتقا دادند در دیگر بازار جهانی نیز «چشم‌گیر» نبوده است.

کوک در نامه‌ خود به سرمایه‌گذران، در زمینه فعالیت اپل، غیر از آیفون، به تکنولوژی‌های پوشیدنی و سایر خدمات تکمیلی  این شرکت مانند iCloud، Apple Pay و App Store پرداخت. او اذعان کرد که روند کاهشی پیش‌بینی فروش این محصولات «ناامیدکننده» است.


 

مطالب مرتبط
دسترسی یک گروه هکری به اطلاعات مهم حادثه 11 سپتامبر
تولید نانومالچ طبیعی سازگار با محیط زیست برای نخستین بار در کشور
جاده‌های ایمن با گاردریل‌های چرخان + عکس