کاپیتان اسبق استقلال و سرمربی فعلی شاهین با بیان اینکه شانس ایران و ژاپن برای رسیدن به فینال برابر است، گفت: تیم هایی که در مسیر ما بودند، نمی توانستند ما را اذیت کنند اما ژاپن تیم صاحب سبک و جهانی است که می تواند عیار خوبی برای سنجش قدرت تیم ملی ما باشد.
 
محمود فکری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد تیم ملی ایران مقابل چین و رسیدن به نیمه نهایی بعد از 15 سال اظهار داشت: عملکرد بازیکنان تیم ما در نیمه ی اول واقعا عالی و بی نقص بود. همین که تیم ملی توانست بعد از این همه سال به نیمه نهایی برسد، خیلی مهم بود. تیم ما از 3 اشتباه حریف، 3 گل ساخت و توانست به هدف خود برسد. ما نباید واقعا از بازی روان و سرعتی تیم ملی راحت عبور کنیم. این یکی از بهترین عملکردهای تیم ملی با کی روش بود.
 
وی افزود: چین را هم حریف دست و پابسته فرض نکنید. عملکرد خوب بچه های تیم ملی باعث شد، آنها تمرکز خود را از دیت بدهند. چینی ها در سال های اخیر سرمایه گذاری های هنگفتی روی باشگاه های خود کرده اند و پیشرفت زیادی داشتند. لیپی سرشناس و صاحب سبک سرمربی آنهاست. آنها دنبال توسعه و پیشرفتند و ایران خوش شانس بود که مدافعان حریف اشتباهات فاحش داشتند. دیدید که دقیقه 4 هم فرصت گل داشتند و رضائیان از خط دروازه توپ را بیرون کشید. مطمئن باشید اگر آنها گل اول را به ما می زدند، کار سخت می شد. اشتباهات فردی آنها باعث شد، این شکل ببازند.
 
سرمربی شاهین بوشهر تصریح کرد: اشتباهات چینی ها کار ایران را راحت کرد. ایران از لحاظ فردی و تیمی قوی تر و بهتر از حریف بود اما آنها هم آن قدر بد نبودند که بتوان پیش بینی برد پرگل را داشت. به هرحال روز چینی ها نبود و عملکرد خوب و روان تیم ملی باعث به دست آمدن نتیجه ی خوب شود. در همین جام دیدیم که تیم های صاحب سبکی چون استرالیا و کره نتوانستند به نیمه نهایی برسند. فوتبال قابل پیش بینی نیست و هرتیمی که کمترین اشتباه را انجام دهد، نتیجه می گیرد. امارات هم با اشتباه مدافع استرالیا به گل رسید و به نیمه نهایی آمد. پس هر تیمی در این مراحل که کار سخت تر هم می شود، اشتباه کمتری داشته باشد، می تواند شانس خود را برای پیروزی بیشتر کند.
 
فکری گفت: تیم ملی ما نفرات خیلی خوبی در اختیار دارد و نیمکت نشینان با اصلی ها هیچ تفاوتی ندارند. هر وقت کی روش تغییر تاکتیک داده یا نفرات را جابه جا کرده، دیدید که خللی در روند تیم ایجاد نشده است. این نشان می دهد که تیم منسجم و یکدستی داریم. ایران تا رسیدن به نیمه نهایی، حریف آنچنانی نداشته است. الان با ژاپن بازی داریم و این حریف قطعا مثل تیم چین، آن اشتباهات فاحش را در دفاع انجام ندهد. خیلی باید حواس تیم ما مقابل این تیم با کلاس جهانی باشد.
 
وی در خصوص این که آیا اعتقاد دارد عیار فوتبال ایران مقابل ژاپن مشخص می شود یا نه؟ تاکید کرد: در مجموع تیم ما پیش بینی می شد با توجه به حریفانی که پیش رو دارد، به نیمه نهایی برسد. تیم هایی که در مسیر ما بودند، نمی توانستند ما را اذیت کنند. بازی با ویتنام، یمن و چین نمی تواند نشان دهنده قدرت تیم ملی باشد. ما یک سرو گردن از هر لحاظ با این تیم ها تفاوت داریم و بالاتریم. مشخص است که عیار فوتبال ما در تقابل با ژاپن، کره، استرالیا و عربستان مشخص می شود. ژاپن تیم صاحب سبک و جهانی است که می تواند عیار خوبی برای سنجش قدرت تیم ملی ما باشد.
 
کاپیتان اسبق استقلال در خصوص پیش بینی خود از دیدار ژاپن و ایران در نیمه نهایی افزود: بازی سخت، دشوار و سرنوشت سازی خواهیم داشت. البته این بازی برای حریف هم سخت است. حریفان قبلی ما نمی توانستند برای ما مشکل ساز باشند و ژاپن همیشه نشان داده که در مقابل ایران سرسخت و جنگنده است. اینجا دیگر جای اشتباه نیست چون جبرانی نخواهد بود. اشتباهات هرتیمی کمتر باشد و تیمی هم بتواند از فرصت های به دست آمده به خوبی استفاده کند، می تواند برنده شود. در چنین بازی هایی، قطعا تلاش بازیکنان ابتدا برای گل نخوردن خواهد بود. در این مرحله تیم ها می دانند که اولین اشتباه می تواند حکم به حذف آنها دهد. این بازی خیلی نزدیک خواهد بود و شانس دو تیم هم برای پیروزی برابر است اما به عنوان یک ایرانی امیدوارم که تیم ملی کشورم سربلند از این جدال سخت بیرون بیاید و به فینال برسد. ژاپنی ها تیم خیلی خوبی دارند و فوتبالشان فراتر از آسیاست. باید برای شکست این تیم خوب، با برنامه وارد زمین شویم و به آنها موقعیت ندهیم.
 
گفتگو از سید مجتبی سیدی