هزاران «جلیقه زرد» معترض در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه روز شنبه بار دیگر دست به اعتراض زدند. در جریان این اعتراضات، درگیری‌های پراکنده با پلیس مشاهده شد که نشان از ادامه نارضایتی عمومی از سیاست‌های امانوئل ماکرون دارد.
 
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ وزیر کشور اعلام کرد در یازدهمین آخر هفته متوالی تظاهرات علیه دولت، 69 هزار نفر به خیابان‌ها آمدند که از این تعداد 4000 نفرشان مربوط به پاریس می‌شود.
 
تظاهرات عمدتا آرام و مسالمت‌آمیز پیش رفت اما در چندین شهر، از جمله پایتخت، با اتفاقاتی همراه شد. در یکی از اتفاقات، یکی از فعالان شناخته‌شده «جلیقه زرد» دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم شد که این باعث شد پرونده خشونت پلیس فرانسه سیاه‌تر از قبل شود.
 
تظاهرات جلیقه زرد از نوامبر سال میلادی گذشته به دلیل افزایش مالیات سوخت آغاز شده است. در ادامه، این تظاهرات تبدیل به جنبشی گسترده‌تر علیه دولت شد که آخر هفته‌ها ده‌ها هزار نفر جمع می‌شوند و به خیابان‌ها می‌آیند.
 
در ادامه این اعتراضات، این هفته، دسته‌های تظاهرات‌کنندگان موانعی ایجاد کردند، آتش روشن کردند و اشیاء به سمت پلیس پرتاب کردند. پلیس نیز از گاز اشک‌آور، ماشین آب‌پاش برای کنترل آنها استفاده کردند.
 
پلیس اعلام کرد 52 تن را در جریان درگیری روز شنبه بازداشت کرده است.
 
شهرهای جنوبی این کشور که جزو شهرهای اصلی این اعتراضات بود نیز شاهد درگیری‌های کوچکی بود.
 
تنش و درگیری در یکی از میدان‌های اصلی فرانسه در هنگام گرد‌همایی شبانه موسوم به «شب زرد» دوباره بالا گرفت به طوری که سریعا توسط پلیس، افراد حاضر در گردهمایی متفرق شدند.
 
یکی از تظاهرات‌کنندگان که در این گردهمایی حضور داشت به رویترز گفت: «من اصلا درک نمی‌کنم. زمانی که اعتراض می‌کنیم، با گاز اشک‌آور روبه‌رو می‌شویم. زمانی که آرام هستیم و اعتراض نمی‌کنیم باز هم پلیس از گاز اشک‌آور استفاده می‌کند!»