وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای پرتاب ماهواره دوستی در انتظار اعلام زمان از سوی وزارت دفاع هستیم.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش فناوری فضایی دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار نگرفتن ماهواره پیام در مدار گفت: علت قرار نگرفتن ماهواره در مدار و مشکلات ماهواره بر و ایرادات آن در وزارت دفاع توسط کمیته وزارت شناسایی و ایرادات آن برطرف شد.

جهرمی ادامه داد: منتظر هستیم تا وزارت دفاع زمان و وقت مناسب برای در مدار قرار گرفتن ماهواره دوستی شریف را به ما بگوید؛ نتایج حاصل از ماهواره دانشگاه شریف در ماهواره ظفر که در دانشگاه علم و صنعت درحال ساخت است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کار توسعه ماهواره و ارتقای دانش فضایی درحال پیگیری است، گفت: به همت دانشگاه علم و صنعت اولین کنفراس کاربرد فضایی پایه ریزی شد و دستاورد عظیمی در حوزه محیط زیست و مدیریت منابع آب خواهد داشت و می‌تواند اشتغالزایی خوبی داشته باشد.

جهرمی با بیان اینکه توسعه کاربردهای فضایی و پیشبرد اهداف آن هدف ما است، گفت: امیدوارم نتایج دسترنج دانشمندان در زندگی روزمره مردم مورداستفاده قرار گیرد و و از این نتایج حداکثر استفاده را ببریم.

وی درباره ماهواره پیام ٢ اظهار کرد: به دلیل مشکلات فنی ماهواره بر پیام نتوانست در مدار قرار بگیرد و سریعا پس از آنکه اقدامات عملیاتی ماهواره پیام تمام و اشکالات آن مشخص شد فاز ساخت ماهواره پیام ۲ با دقت بسیار بهتر آغاز شد و اکنون درحال ساخت است و زمان پیش بینی اتمام آن ۳ سال است.

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کشورهای خارجی به دنبال سیاه نمایی علیه ایران هستند و دستاوردها را نمی‌بینند و عیب هارا را بزرگنمایی می‌کنند اما صنعت فضایی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.


 

مطالب مرتبط
چرا با آنکه زمین در حال گرم شدن است زمستان‌های سردی داریم؟
درگاه ثبت و پی‌گیری خرابی تلفن «متمرکز» و «کشوری» شد
طراحی و نظارت بزرگ‌ترین نیروگاه برق‌آبی آفریقا به متخصصان ایرانی سپرده شد