بدهی دولت آمریکا از مرز 22 تریلیون دلار گذشت. پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده، هر سال یک تریلیون به این رقم افزوده شود؛ آن هم به دلیل هزینه‌های مستمری‌بگیران و مراقبت‌های پزشکی برای زاده‌شدگان نسل انفجار آمریکا (Baby Boomer).
 
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ روز سه‌شنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بدهی عمومی این کشور به 22.01 تریلیون دلار رسید. مجموع کل کسری بودجه دولت، از زمانی که دونالد ترامپ در ژانویه 2017 قدرت را به دست گرفته است 2.06 تریلیون دلار افزایش یافته است.
 
دفتر بودجه کنگره (CBO)  کسری بودجه سال 2019 را رقم 897 میلیون دلار پیش‌بینی کرده است که این رقم در مقایسه با کسری بودجه سال گذتشه که 779 میلیون دلار بوده است، 15 درصد افزایش نشان می‌دهد – رقمی که از کل بودجه پنتاگون بیشتر است. دفتر بودجه کنگره هم‌چنین برآورد کرده است که کسری بودجه همچنان ادامه داشته باشد، تا آنجا که هر سال یک تریلیون دلار به آن تا سال 2022 افزوده شود؛ که یکی از دلایل آن را طرح‌های تامین اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی ذکر کرده‌اند.  
 
به نوشته راشاتودی، کسری بودجه در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما تقریبا دو برابر شد. بر اساس این آمار، به علت اجرا طرحی مربوط به رکود اقتصادی سال 2008  از جانب بانک مرکزی آمریکا 9.3 تریلیون دلار به کسری بودجه آمریکا افزوده شد.
 
طبق گفته رؤسای کمپین اصلاحات بودجه‌ای، جود گرِگ و ادوارد رندل، رکورد جدید بدهی «یک بار دیگر یادآور هزینه‌های نابخشودنی رهبران ماست که در حال حیف و میل کردن بودجه هستند و این کسری را بر دوش نسل آینده باقی می‌گذارند.»