به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، یحیی قاسمی اظهار داشت: باتوجه به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر بزرگترین رویداد قرآنی در استان اصفهان امسال ۲۰ هزار و ۲۳۳ نفر جهت شرکت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران کریم استان اصفهان در رشته های مختلف ثبت نام کردند که این امر باعث شد تا استان اصفهان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهد و بار دیگر جایگاه خود را به عنوان استان قرانی در کشور تثبیت نماید.
وی در ادامه افزود: از تعداد ۲۰ هزار ۲۳۳ نفر ۱۲ هزار و ۸۲۳ نفر در آزمون کتبی این رویداد بزرگ قرآنی در استان شرکت می کنند و مابقی نیز در آزمون های شفاهی و الکترونیک شرکت می کنند.


رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: براساس هماهنگی های به عمل آمده امسال مصلی بزرگ امام خمینی اصفهان روز پنجشنبه ۹ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور میزبان ۳۱۵۸ نفر نخبه قرآنی است که از این تعداد ۲۹۲۲ نفر از خواهران هستند و ۲۳۶ نفر نیز از برادران هستند.
یحیی قاسمی ادامه داد: آزمون شفاهی این رویداد بزرگ قرآنی نیز در شهر اصفهان از ۱۸ لغایت ۲۱ اسفند ماه با شرکت ۸۹۱ نفر و با همکاری و مشارکت مربیان قرآنی طرح ملی تربیت حافظان قران کریم برگزار می شود.
وی در ادامه یادآور شد: آزمون کتبی این رویداد قرآنی در دو نوبت برگزار می شود که در نوبت اول آزمون رشته های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۳ جزء اول قرآن، حفظ جزء اول قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن در سه سطح یک، دو و سه و حفظ سوره های منتخب ملک و واقعه برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: نوبت دوم این آزمون نیز در رشته های مفاهیم صحیفه سجادیه، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، تفسیر قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم و تدبر در قرآن کریم برگزار می شود.
یحیی قاسمی در ادامه خاطر نشان شد: شرکت کنندگان در آزمون کتبی از روز دوشنبه ۲۹ بهمن لغایت ۷ اسفند و شرکت کنندگان در آزمون شفاهی نیز از روز ۵ اسفند لغایت ۱۰ اسفند فرصت دارند تا برای اخذ کارت ورود به جلسه به نشانی اینترنتی
www.quranedu.ir  مراجعه نمایند.

مرتبط
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۱۸رشته برگزار می‎شود
پیگیری اینترنتی پرونده‌ها در دادگستری اصفهان فراهم شد
کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی خیرین به بقاع متبرکه کاشان