مهاجم تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه تیم با حسین فرکی شرایط کابوس وار خود را گذرانده است، گفت: می توانستم به یکی از تیم های پرسپولیس یا استقلال بروم، اما مخم را برای رفتن به نفت تهران شستشو دادند.
 
مهدی مومنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص وضعیت تیم فوتبال پیکان، رهایی از طلسم عدم نتیجه گیری، تغییر سرمربی، وضعیت خود و مسائل دیگر لیگ برتر فوتبال به سوالات پاسخ داد که در ادامه می آید:
 
شرایط کابوس وار را پشت سر گذاشتیم
از بازی با پرسپولیس که آن اتفاقات بد افتاد و ما دقایق پایانی نتیجه را از دست دادیم، متاسفانه تیم با بدبیاری و بدشانسی محض روبرو شد و دیگر شرایط طوری رقم می خورد که حتی مساوی هم نمی توانستیم بگیریم. اشتباهات پی در پی و سریالی باعث می شد، تیم آنچه استحقاقش را داشت به آن نرسد. بچه ها همه اعتمادبه نفس خود را از دست داده بودند و به خاطر باخت های متوالی تیم وضعیت بحرانی پیدا کرد. ما در همین بازی هایی که واگذار کردیم واقعا شایسته باخت نبودیم ولی دقایق پایانی ترس از گل خوردن و باختن باعث شده بود خود به خود دچار استرس شویم. خدا را شکر نوار آن باخت های متوالی پاره شد و تیم توانست آن شرایط بد و کابوس وار را پشت سر بگذارد. نیم فصل با تعطیلی هایی که ایجاد شد و کادر فنی ما تغییر کرد، شرایط خدا را شکر عوض شد. شرایط روانی ای که حسین آقا(فرکی) ایجاد کردند، بچه ها اعتمادبه نفس خود را به دست آوردند و انگیزه ایجاد شد. ما هم بازیکنان جوان خوب داریم و هم باتجربه.
 
وقتی گل می خوریم، تیم از هم می پاشد
بازی با استقلال که اولین دیدار پیکان با هدایت کادر جدید بود، شرایط سختی داشتیم. استقلال واقعا اوج گرفته بود و ما هم که دوست داشتیم از آن شرایط بد فاصله بگیریم. شروع نیم فصل هم برنامه ی بازی های ما سخت بود. سپاهان، استقلال، ماشین سازی و پدیده. بازی با استقلال را خیلی خوب شروع کردیم ولی متاسفانه زود گل خوردیم. مشکلی که داریم، وقتی تیم ما زود گل دریافت می کند، بچه ها استرس می گیرند و تیم می پاشد. بازی با استقلال تلاش کردیم برگردیم اما نشد. جلوی سپاهان هم خوب بودیم ولی آنها یک موقعیت آوردند و گل زدند و بردند.
 
داور بازی را برای استقلال درآورد!
تمام تلاش ما این بود که نیم فصل دوم را خوب شروع کنیم. متاسفانه در بازی با استقلال داور پنالتی محرز ما را نگرفت. ما یک گل عقب بودیم و اگر پنالتی ما اعلام می شد، یک بر یک می شدیم و بازی برمی گشت. کارشناسان داوری وقتی بازی های پرسپولیس و استقلال را کارشناسی می کنند، بازیکنان حریف فقط "دایو" می کنند! تکلی که مهدی رحمتی روی پای من زد، قطعا پنالت بود. متاسفانه کارشناسان به همه چیز اشاره کردند به جز تکلی که به پایم خورد. این بازی را داور برای آنها در آورد وگرنه شرایط برمی گشت و می توانستیم در زمین خودمان امتیاز بگیریم.
 
یقه ی پدیده ی بالانشین را گرفتیم
بازی با ماشین سازی در نیم فصل دوم تنها دیداری بود که نیمه ی اول گل نخوردیم و توانستیم به گل برسیم و ببریم. بازی با پدیده هم خیلی خوب بازی کردیم و موقعیت گلزنی داشتیم اما استفاده نکردیم. ما یقه ی پدیده را گرفتیم اما نتوانستیم ببریم. آنها حتی یک توپ هم داخل دروازه ی ما نزدند. این بازی خوب ما بدون 3 امتیاز بود. باید بیشتر تلاش کنیم و با هماهنگی که به دست می آوریم، هفته به هفته بهتر شویم.
 
استقلال خوزستان چیزی برای از دست دادن ندارد
بازی با استقلال خوزستان خیلی سخت است. آنها انتهای جدول هستند و با توجه به کسر امتیازی که داشتند، چیزی برای از دست دادن ندارند. هفته ی قبل سپیدرود را شکست داده اند و می خواهند در اهواز ما را شکست دهند تا از ته جدول فاصله بگیرند. ما دنبال این هستیم تا برنده شویم تا از پائین جدول فاصله بگیریم و به منطقه ی مطمئن برسیم و خیال ما راحت شود. شرایط خوبی که بعد از آن باخت های متوالی به دست آوردیم را دوست داریم ادامه دهیم. شرایط بازی کردن در اهواز دشوار است. اصلا بازی ساده ای نیست و دنبال این هستیم با دست پر از اهواز برگردیم.
 
هنوز در شرایط ایده آل نیستم
در شروع فصل متاسفانه ساعد دستم شکست و 4، 5 بازی اول را از دست دادم. بعد از آن وقتی به ترکیب برگشتم، هفته های فوق العاده ای داشتم و توانستیم 3، 4 بازی پاس گل بدهم. شرایطم خوب بود تا اینکه به خاطر بازی های پرسپولیس در آسیا، استراحت یک ماهه به تیم ما خورد. در اردوی اصفهان متاسفانه رباط داخلی پایم کِش آمد و بازی های بعدی را از دست دادم. وقتی هم که شرایط بازی پیدا کردم، تیم ما در شرایط بدی بود و می باخت. من دوباره به خانه ی اول برگشتم! خدا را شکر بازی با ماشین سازی پاس گل دادم. هرچند در شرایط ایده آل خود نیستم ولی امیدوارم بتوانم در بازی های باقی مانده کیفیتم را نشان دهم. امسال کلا با توجه به مصدومیت های گاه و بی گاه و شرایط تیم فصل خوبی نداشتم. با همه ی این شرایط بازهم 4، 5 پاس گل دادم.
 
پشیمانم، مخم را شستشو دادند
بعد از اینکه با استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شدیم، پیشنهادات خیلی خوبی از پرسپولیس و استقلال داشتم و می توانستم به یکی از این دو تیم بروم. اما مشاوره ای که گرفتم، به نفت تهران رفتم. واقعا مشاوره ی خیلی بدی بود. آن موقع به تیم ملی هم دعوت شدم اما رفتم نفت و همه چیز از دست رفت. به من گفتند که اگر به نفت بروی، به تیم ملی می رسی و می توانی به قطر هم بروی. متاسفانه مخم را شستشو دادند. در نفت به من آن طور که باید بازی نرسید و یک سال شرایط بدی داشتم. انتخابم اشتباه بود و پشیمانم اما چه فایده.
 
گفتگو از سید مجتبی سیدی