۱۲ روز از شروع سال ۹۸ می گذرد.

۴۰۰‌ شهرو روستا در ۱۵ استان کشور درگیر سیل هستند. طبق آمار وزیر کشور(رحمانی فضلی)، تاکنون ۷۸ جاده‌ی بین شهری و ۲۱۹۹ جاده‌ی روستایی براثر سیلاب مسدود شده اند؛ تعداد پل‌های تخریب شده بر اثر سیلاب در دو روز اخیر ۸۴ دهنه است و در ۱۵ استان....

و...و...و...
و بیش از ده‌ها و صدها خبر تلخ، تصاویر تلخ تر و درد و غم و ترسی که تمام کشور را درگیر خود کرده است.
هدف من اما، بیانِ اخبارِ طبیعیِ طبیعت نیست. آن چه روح مرا آزرده و مرا به نوشتن واداشت سرعتِ غیرطبیعیِ قضاوت و محکوم کردنِ کارشناسانِ غیرطبیعی ست.
این روزها درهر حادثه‌ای، آتش سوزی، سیل یا زلزله، قبل از فروکش کردن حادثه، عده‌ای با بحرانی کردنِ مدیریت، با قطع و یقین شروع به مقصرتراشی و تحلیل کارشناسی که نه، لشکرکشیِ سیاسی می کنند.
این بار هم هنوز چند ساعتی از سیل نگذشته با تحلیل جنجالی و غیرمسئولانه و علت سازی به جای علت یابی، اقدام به تخریبِ توان روحی و جسمی غیور مردان و دلسوزان انقلابی کردند. کاری که تجربه ثابت کرده حاصلی جز "آمدنیوزی کردنِ سیاست"  و "غارت امید"  ندارد.
انگار عده‌ای جنبشِ سیاه نشان دادنِ همه چیز و همه کس راه انداخته‌اند. سرعت قضاوت و محکوم کردنشان از سرعتِ خودِ سیل بیشتر است.
همه می‌دانیم که امریکا و سعودی و اسراییل و حتی اروپا در جایی خیلی نزدیک در کمین نشسته‌اند و امید مردم را هدف قرار داده‌اند.
با هر گرایش و عقیده‌ای، فارغ از توجه به جناح و حزب و دسته، با عقبه‌ی اصلاح طلبی یا اصولگرایی و انقلابی، در هر لباس و کسوتی باید مراقب تک تیراندازانی که امید مردم را نشانه گرفته‌اند باشیم که اگر امید از بین برود اثری از "ما"  و "بودنمان"  نمی‌ماند‌.
در این چند روز عده‌ای به اسم "نقد"  و "اعتراض"  و "تحلیل کارشناسانه"  ضربه‌ای بدتر از این سیل، به هشتاد میلیون ایرانی زدند و سعی کردند هشتاد میلیون ایرانی را به نهادهای خدوم و دلسوز و پایِ کارِ ملت بدبین کنند. باید تمام این لاشخورانِ ضدملی و ضدارزش را مجبور کرد "اخلاقِ نقد"  و "آدابِ اعتراض"  را رعایت کنند.
نقد ما وسیله‌ی اصلاح امور ماست؛ یادمان باشد اگر دلسوز مردمیم، اگر دلسوز کشوریم، اگر نگران و پایِ کار خدمتیم در هر سِمت و مسندی ، کنار هم باشیم و کنار هم ماندن را تمرین کنیم.
کشور ما از این دست سختی‌ها و ابتلائات کم به خود ندیده، مردم ما کنار هم بودن را،  نه از سیل و زلزله که از روزهای سخت جنگ بخوبی آموخته‌اند.
خشت خشتِ این کشور با گوشت و پوست و خون ساخته و آباد شده؛ به اسم "نقد" ،  به "هوای ریاست"  تبر به در و دیوار کشور نزنیم.
طاهره خوش خواهش