به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ آتش سوزی در جایی بین طبقه اول تا پنجم یک آپارتمان هشت طبقه در تقاطع بلوار مکدونالد و پیر مولارت رخ داد. این آتش سوزی بعدازظهر به وقت محلی روی داده است. شاهدان می‌گویند حداقل یک انفجار مهیب را شنیده‌اند که توسط دوربین‌ها نیز ثبت شده و در رسانه‌های اجتماعی نیز به طور گسترده در حال بازنشر است.
 
به گفته یک سخنگوی آتش‌نشانی حدود 100 آتش‌نشان و چندین ماشین آتش‌نشانی و آمبولانس در صحنه حاضر شدند. به گفته این فرد آتش به سرعت در حال افزایش بود و موجب فرو ریختن چندین طبقه این ساختمان شد.
 

 سخنگوی آتش‌نشانی پایتخت به خبرنگاران گفت: «ما توانستیم تا حدودی آتش را مهار کنیم.» او ادامه داد: «پرسنل این سازمان تاکنون تلفاتی را اعلام نکرده‌اند. تعدادی زیادی از مردم قبل از رسیدن ما، ساختمان را تخلیه کرده‌اند.»

راشاتودی نوشت در این آتش‌سوزی، آتش به سرعت در حال گسترش بود و حداقل 27 آپارتمان قبل از آمدن نیروهایی کمکی تا حدی آسیب دیدند. حفاظت مدنی پاریس حدود 20 نفر را برای کمک به آسیب‌دیدگان بسیج کرده است. این سازمان هم‌چنین برای حمایت «مادی و معنوی» از قربانیان این اتفاق اعلام آمادگی کرده است.
 
سخنگوی آتش‌نشانی پایتخت فرانسه افزود: «هنوز برای آگاهی از علت این آتش سوزی زود است.» این درحالی است که بسیاری از مقامات تایید کرده‌اند این ساختمان تقریبا تازه ساخت بوده و مشکلی از نظر نشتی گاز نیز نداشته است. اینکه چگونه این آتش شعله‌ور شده است معین نیست و گزارش شده است که به علت این آتش‌سوزی برق این ممنطقه رفته است.