به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ روز دوشنبه آمریکا، سپاه پاسداران ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد.

جورج گالوی می‌نویسد این اقدام معادل این است که در آمریکا سپاه تفنگداران دریایی را یک سازمان تروریستی اعلام کنند، اگرچه این را باید گفت که ایران و سپاه ایران قرن‌هاست که به کشور دیگری حمله نکرده است. این تحلیل‌گر در ادامه می‌نویسد توصیف واشنگتن از «گسترش‌گرایی» (سیاست گسترش مرزها و نفوذ سیاسی یک کشور) مایه خنده است به این دلیل که این آمریکا است که به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی در جای جای جهان و به خصوص اطراف ایران است.

این اولین بار است که آمریکا یک سازمان دولتی را به عنوان یک «سازمان تروریستی» اعلام می‌کند.

در شرایطی که آمریکا چنین سیاستی مقابل ونزوئلا اتخاذ کرده، همکاری اتمی خطرناکی میان آمریکا و سعودی‌ها، گسترش بیش از پیش روابط آمریکا با اسرائیل، تنش‌های فزاینده میان روابط آمریکا و روسیه و تشدید اقدامات علیه ایران نشان از آن دارد که رفتارها و سیاست‌های بیش از پیش ایالات متحده آمریکا می‌تواند به ریخته شدن اشک‌ها و خون‌های زیادی منجر شود.

از منظر این تحلیل گر مواجهه هر یک از این کشورها باهم بسیار بسیار خطرناک و وحشتناک است.

حمله سال 2003 به عراق برای نفت این کشور بود و مطمئن باشید برای حمایت از اسرائیل. اما آنچه که واضح و مبرهن است هدف اصلی از این کار اثبات هژمونی آمریکا بود. اعلام اینکه این قرن جدید آمریکاست.  

این تحلیل‌گر در ادامه می‌افزاید ایران در حال حاضر بسیار قدرمتند است و توانایی مقابله با آمریکا را نیز دارد. سپاه مانند دیگر سازمان‌های دولتی، سازمان درونی و ذاتی جمهوری اسلامی ایران است. وی می‌نویسد سپاه صرفا یک نیروی قوی نظامی نیست، بلکه دستاوردهای سیاسی و اقتصادی این ارگان برای ایران غیرقابل انکار است.

وی در بخش دیگری از تحلیلش می نویسد تحریم‌های جدید علیه ایران سیاست این کشور را وارد فاز جدیدی می‌کند و مردم را نیز متحدتر با حکومت و سپاه می‌کند. اروپایی‌ها نیز از همراهی با آمریکا سر باز خواهند زد. و اگر ایالات متحده آمریکا بخواهد اروپا بابت این کار تنبیه کند موجب تیره شدن روابط این کشور با متحدان اروپایی‌اش و ضعیف شدن قدرت ناتو خواهد شد. هم‌چنین با این رفتار آمریکا، حمایت‌ها از سیاست‌های خارجی این کشور کاهش می‌یابد.