به گزارش راسخون به نقل از ایندیپندنت؛ مطالعه‌ای از سوی انجمن آموزش بریتانیا به نام «NASUWT» آشکار کرده است تقریبا سه نفر از 10 معلم (29 درصد) مورد ضرب و شتم، مشت و یا لگد دانش‌آموزان قرار می گیرند و تقریبا دو نفر از پنج معلم (39 درصد)  مورد تنه و هل دادن دانش‌آموزان قرار می‌گیرند.

بر اساس آمارها، اتفاق‌های دیگری از این دست که برای معلمان انگلیسی روی می‌دهد شامل مشاجره (7 درصد) و با سر زدن (3 درصد) است.

یکی از معلمان گفت که آنها توسط دانش‌آموزان «مورد هل دادن یا تنه زدن» قرار می‌گیردند و یا حتی بعد از چندین بار هل دادن و به زمین انداختن، دست‌هایشان پیچانده می‌شود و سرشان به رادیاتور کوبانده می‌شود.

یک بازیکن سابق راگبی گفت ما «در زمین بیشتر از مدرسه از خشونت‌های کلامی و فیزیکی امنیت داریم.»

یک معلم بازنشسته نیز گفت: «تقریبا سابقه چهل سال تدریس بر من آشکار کرده است که زوال رفتاری دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد.»

یک معلم دیگر نیز گفت: «مدرسه من در چند سال اخیر به یک مکان وحشتناک تبدیل شده است. اغلب زمانی که از آنها می‌خواهم ساکت باشند و فکر می‌کنم آنها می‌خواهند به من حمله کنند یا هلم بدهند ویا ناسزا بگویند،  به راهرو پناه می‌برم.»

معلمی دیگر افزود: «ما شاهد افزایش تعداد جوانانی هستنیم که به کارکنان مدرسه حمله فیزیکی و یا کلامی می‌کنند.»

دبیر کل این انجمن گفت: «هیچ معلمی نباید با این احتمال به مدرسه برود که شاید مورد حمله فیزیکی و کلامی قرار خواهد گرفت؛ ولی آنچه روشن است این است که این اتفاق و ذهنیت برای بسیاری از معلمان شکل گرفته است و این به یک واقعیت روزانه بدل شده است. »

وی در ادامه گفت: «سیستم مدارس با یک سیستم فرسوده و با عدم استفاده از برخوردهای مناسب با چنین معضلاتی باعث شده است که معلمان در چنین خطری قرار بگیرند و در نهایت کار خود را رها کنند.»