تراکتورسازی متوقف کردن پرسپولیس در تبریز، عملا شانس قهرمانی خود را از دست داد و برای سهمیه آسیا باید بجنگد اما سرنوشت قهرمانی شاگردان برانکو را به 2 بازی آخر موکول کرد. استقلال نیز با فرهاد مجیدی همنام خوزستانی خود را در هم کوبید و به جمع مدعیان برگشت.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس ساعت 17 با قضاوت محمدرضا زاهدی فر، اولین بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال را آغاز کردند.
 
این دیدار حساس در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
 
پرسپولیس با این مساوی 57 امتیازی شد و همچنان در صدر قرار دارد.
 
تراکتورسازی با این مساوی 50 امتیازی شد و عملا شانس قهرمانی را از دست داد و در 2 بازی باقی مانده باید برای کسب سهمیه آسیا تلاش کند.
 
ترکیب تراکتورسازی:
محمدرضا اخباری، ایمان سلیمی، محمد طیبی، دانیال اسماعیلی فر، احسان حاج صفی، اکبر ایمانی(58-علیرضا نقی زاده)، مهدی مهدی پور، اشکان دژاگه، سید احمد موسوی(76-محمدرضا آزادی)، سوگیتا، ساسان انصاری
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالهی، امید عالیشاه(82-سعید کریمی)، بشار رسن(90-شایان مصلح)، مهدی ترابی(64-سیامک نعمتی) و علی علیپور
 
اخطار: بشار رسن، بیرانوند، مهدی ترابی و شایان مصلح از پرسپولیس و اکبر ایمانی و حاج صفی از تراکتور
 
شرح نیمه اول:
تراکتورسازی کار را در این نیمه هجومی آغاز کرد و میهمان خود را تحت تاثیر قرار داد. این تیم با مثلث دژاگه، سوگیتا و حاج صفی از سمت راست زمین پرسپولیس بارها خطرناک ظاهر شدند اما فشردگی بازیکنان میهمان مانع ایجاد موقعیت گل برای آنها شد.
 
دقیقه 10 پرسپولیس روی اولین حرکت خود به سمت دروازه ی تراکتور، صاحب 2 ضربه ی کرنر پیاپی شد که ارسال ضربه ی دوم کرنر توسط بشار رسن، در محوطه ی جریمه با اثرگذاری نورالهی همراه شد. محمدرضا اخباری هم نتوانست این توپ را خنثی کند و کمال کامیابی نیا دقیقه 11 روی خط، دروازه ی خالی تراکتور را گشود.
 
تراکتوری ها بعد از دریافت گل بازهم به حملات خود ادامه دادند اما بازهم پرسپولیسی ها با فشردگی و پرس شدید حملات حریف را مهار کردند. دقیقه 23 شوت احسان حاج صفی را حسینی برگرداند.
 
دقیقه 26 حرکت بشار رسن از سمت راست زمین تراکتورسازی و ارسال این بازیکن در داخل محوطه به احمدنورالهی رسید. این بازیکن با ضربه ای سرضرب دروازه ی تراکتور را نشانه رفت که اخباری توپ را برگرداند و در برگشت بازهم نورالهی با ضربه ی سر دروازه ی خالی را تهدید کرد اما بازه حاج صفی از روی خط توپ را برگرداند. روی دومین ریباند بازهم توپ به نورالهی رسید که ضربه ی قیچی برگردان او را اخباری مهار کرد.
 
تلاش تراکتوری ها برای گشودن دروازه ی پرسپولیس با تجمع بازیکنان این تیم، بی ثمر است. تیم میهمان توپ را در اختیار حریف قرار داده و با تجمع در زمین خودی از تک گل خود حفاظت می کند. بازی حساس و پرفشار دو تیم در نیمه ی اول با همان تک گل کامیابی نیا به سود پرسپولیس به پایان رسید.
 
شرح نیمه دوم:
تراکتوری ها با توپ پر وارد زمین شدند. دقیقه 50 اولین فرصت خطرناک بازی را پرشورها روی دروازه ی پرسپولیس ایجاد کردند اما پاس به جلوی مهدی پور عرض دروازه ی بیرانوند را طی کرد و بازیکنی نتوانست روی آن اثر بگذارد.
 
دقیقه 55 پرسپولیس فرصت زدن گل دوم را داشت اما شوت زیبای مهدی ترابی را اخباری از روی خط مهار کرد.
 
دقیقه 58 لیکنز اولین تعویض تیم خود را انجام داد که با حاشیه همراه بود. علیرا نقی زاده جانشین اکبر ایمانی شد اما این بازیکن در اعتراض به تعویض خود با دو دست بر سر خود زد.
 
دقیقه 64 ضربه ی کرنر ارسالی از اشکان دژاگه با ضربه ی سر طیبی خطرناک از کنار دروازه ی پرسپولیس به بیرون رفت.
 
دقیقه 66حرکت خطرناک تراکتوری ها از سمت راست زمین پرسپولیس را بیرانوند به کرنر فرستاد. شوت زمینی حاج صفی در یک فعل و انفعال پشت مدافعان پرسپولیس افتاد و ضربه ی اسماعیلی فر را بیرانوند با شیرجه ای بلند راهی کرنر کرد.
 
شاگردان برانکو به مانند نیمه ی اول، توپ را به حریف دادند و با تجمع در زمین خودی، چشم به ضدحملات دوخته اند. تراکتورسازی هم بیشترین مالکیت را در اختیار داشته اما موفق نشده از این برتری خود سودی ببرد.
 
دقیقه 74، ارسال خطرناک شیری از سمت چپ دروازه ی تراکتور، با ضربه ی سر مدافعان دفع شد.
 
دقیقه 78، پرتاب اوت بلند از حاج صفی با ضربه ی سر ناقص مدافعان پرسپولیس همراه شد که دانیال اسماعیلی فر از این غفلت استفاده کرد و دروازه ی بیرانوند را گشود تا بازی به تعادل کشیده شود.
 
دقیقه 83، ضد حمله پرسپولیس توسط بشار رسن با دخالت مدافعان میزبان به کرنر تبدیل شد و ضربه ی ارسالی رسن بازهم به کرنر رفت.
 
داور 4 دقیقه وقت اضافه برای این دیدار منظور کرد. دقیقه 92 ارسال ضربه ی خطا توسط حاج صفی، با ضربه ی سر مدافعان پرسپولیس دفع شد.
 
تلاش بازیکنان دو تیم در ادامه گلی در بر نداشت و دو تیم به جایی نرسید تا بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد.
 
جشنواره گل استقلال با فرهاد مجیدی
 
دومین دیدار هفته ی بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال را ساعت 20:15 دو تیم استقلال و استقلال خوزستان با قضاوت موعود بنیادی فر برگزار کردند که در آبی های تهرانی با نتیجه 4 بر 2 همنام خوزستانی خود را از پیش رو برداشتند.
 
فرهاد مجیدی که در این دیدار برای اولین بار به عنوان سرمربیگری آبی ها روی نیمکت نشسته بود، موفق شد اولین 3 امتیاز خود را دشت کند.
 
ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، سهرابیان، وریا غفوری، علی کریمی، پاتوسی، نورافکن(52-رضا کریمی)، داریوش شجاعیان(58-فرشید باقری)، ایسما(72-مهدی قائدی) و تبریزی
سرمربی: فرهاد مجیدی
 
ترکیب استقلال خوزستان:
حسین پورحمیدی، محمد شریفی(66-ایوب کلانتری)، وحید حمدی نژاد، رضا درویشی، میثم کریمی، محمدرضا شیرزادی، رضا نعامی، امیرحسین باقرپور، مصطفی کیانی، مهرداد پورابوالقاسم و فرید امیری(83-رضا قلاوند)
سرمربی: سید محمد علوی
 
اخطار: داریوش شجاعیان، محمد دانشگر و حسین حسینی از استقلال و حمدی نژاد، رضا نعامی، محمد شریفی و رضا درویشی از استقلال خوزستان
 
شرح نیمه اول:
آبی پوشان تهرانی بازی را آغاز کردند و از همان ابتدای بازی به حریف فشار آوردند اما تجمع بازیکنان استقلال خوزستان در یک سوم دفاعی زمین خود، مانع از خلق موقعیت برای شاگردان مجیدی شد.
 
دقیقه 6 ارسال کرنر توسط پاتوسی با ضربه ی سر پژمان منتری همراه شد که در دهانه ی دروازه توپ به دیگر مدافع جلوکشیده ی استقلال رسید اما ضربه ی سر این بازیکن به گل تبدیل نشد.
 
استقلال حاکم مطلق توپ و میدان است اما از این برتری نتوانسته طرحی ببندد. دقیقه 15 این تیم روی حرکت پاتوسی و ضربه ی تبریزی به گل رسید اما داور آن را آفساید اعلام کرد.
 
دقیقه 21 بازهم آبی های میزبان صاحب موقعیت گلزنی شدند که توپ ایسما پس از برخورد با مدافعان همنام اهوازی به شکل خطرناک به کرنر رفت. ارسال کوتاه این ضربه ی کرنر، با حرکت انفرادی و شوت نورافکن همراه شد که دروازه بان حریف توپ را به آغوش کشید.
 
دقیقه 25 حرکت خوب سهرابیان از سمت راست زمین استقلال خوزستان با ارسال پاس به جلو همراه شد. توپ پس از برخورد با تبریزی، در دهانه ی دروازه به ایسما رسید و او با ضربه ای آرام گل اول بازی را به ثمر رساند.
 
بلافاصله دقیقه 27 استقلال خوزستان به گل تساوی دست یافت. بازیکنان این تیم با چند پاس زیبا به محوطه ی جریمه ی میزبان رسیدند که پاس به عقب درویشی به فرید امیری رسید و این بازیکن با ضربه ی فنی پای چپ دروازه ی حسینی را باز کرد.
 
در ادامه استقلال دوباره حمله ای دیگر را طراحی کرد و مرتضی تبریزی موفق به زدن گل دوم شد اما برای دومین بار کمک داور با بالابردن پرچم و اعلام آفساید، این بازیکن را ناکام گذاشت.
 
دقیقه 34 بازهم آبی های میزبان توسط سهرابیان از کناره ها نفوذ کردند و ارسال این بازیکن با ضربه ی سر شجاعیان همراه شد. توپ به ایسما رسید اما ضربه ی برگردان این بازیکن به بالای دروازه رفت.
 
همه ی حملات شاگردان فرهاد مجیدی از سمت راست زمین حریف و چپ زمین خودی طراحی می شود که اکثر این حرکات هم با موقعیت های خطرناکی همراه بوده است.
 
نیمه ی اول این دیدار به رغم برتری محسوس و یک طرفه ی استقلال، با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.
 
شرح نیمه دوم:
آبی پوشان نیمه ی دوم را هم طوفانی آغاز کردند و سعی داشتند در همان دقایق اول کار را تمام کنند اما عقب نشینی تیم حریف و پرس بازیکن صاحب توپ، باعث شد تا در امر گلزنی به مشکل بخورند.
 
اولین فرصت بازی را دقیقه 50 به دست آوردند که با واکنش گلر جوان میهمان ضربه ی علی کریمی دفع شد.
 
در ادامه دقیقه 60 بازی تیم میهمان در یکی از ضدحملات خطرناک خود توسط امیری می رفت که با حسینی تک به تک شود اما طعنه ی علی کریمی مانع پیشروی او شد و داور اعلام خطا نکرد تا بازی ادامه پیدا کند.
 
حملات پردامنه ی استقلال بالاخره دقیقه 67 جواب داد. مرتضی تبریزی روی اشتباه مدافع استقلال خوزستان، توپ ربایی و ضربه ی او به تیر برخورد کرد. توپ برگشتی به رضا کریمی جوان رسید و او با ضربه ی پای راست گل دوم شاگردان مجیدی را به ثمر رساند.
 
استقلال برای زدن گل سوم تلاش خود را بیشتر کرد اما این بار دروازه بان استقلال خوزستان توپ قائدی را مهار کرد تا بازی با همان یک گل اختلاف در جریان باشد.
 
دقیقه  78 شاگردان سید محمد علوی با ضدحمله ای خطرناک به عمق تیم استقلال زدند. حرکت داوودی با خطای سیدحسین حسینی همراه شد که بنیادی فر اعلام پنالتی کرد. ضربه ی پنالتی استقلال خوزستان را ایوب کلانتری برخلاف حرکت حسینی تبدیل به گل مساوی تیم خوزستانی کرد.
 
دقیقه 82 ارسال وریا غفوری با ضربه ی سر سهرابیان همراه شد که گلر استقلال خوزستان مانع به ثمر رسیدن گل سوم استقلال شد.
 
دقیقه 85 ارسال فرشید باقری از سمت راست زمین خودی، با ضربه ی سر مرتضی تبریزی به گل سوم استقلال تبدیل شد تا این تیم بازهم از همنام اهوازی خود پیش بیافتد.
 
دقیقه 90 آبی ها تیر خلاص را توسط علی کریمی به شاگردان سید محمد علوی زدند. ارسال از سمت راست زمین خودی توسط وریا غفوری، با ضربه ی سر شماره 6 استقلال تبدیل به گل چهارم شد تا این تیم دوباره خود را در جمع مدعیان ببیند.
 
استقلال با این برد 53 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان، به رده دوم صعود کرد.
 
استقلال خوزستان نیز با این شکست 12 امتیازی باقی ماند و رسما به لیگ دسته ی اول سقوط کرد.
 
نتایج و برنامه هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال(جام خلیج فارس)
 
چهارشنبه 98/2/11
 
تراکتورسازی  تبریز یک........ پرسپولیس یک
 
استقلال 4 ........................ استقلال خوزستان 2
 
پنج شنبه 98/2/12
 
فولاد خوزستان....................پیکان، ساعت 19:15
 
جمعه 98/2/13
 
نساجی مازندران................ صنعت نفت آبادان، ساعت 17
 
پارس جنوبی جم.................ذوب آهن اصفهان، ساعت 18
 
سپاهان اصفهان.................. ماشین سازی تبریز، ساعت 19:15
 
نفت مسجد سلیمان................سپیدرود رشت، ساعت 19:15
 
یک شنبه 98/2/15
 
سایپا ..............................پدیده شهر خودرو، ساعت 18:15
 
سید مجتبی سیدی