پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه حرف های قلعه نویی بدون سند و تنها بهانه ی بعد از باخت بود، گفت: اگر سرخپوشان در فینال جام حذفی داماش را دست کم بگیرند، کارشان سخت و خطرناک می شود.
 
ادموند بزیک در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران اظهار داشت: این یکی از زیباترین بازی های فوتبال ایران در این فصل بود. این دومین بازی خوب و روان پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ برتر بود که هم به لحاظ فنی و تاکتیکی و هم ایجاد موقعیت و کسب نتیجه به هدف خود رسیدند. پرسپولیس شایسته ی پیروزی بود و با قدرت هم توانست به هدف برسد. تیم میزبان واقعا حرفی برای گفتن نداشت و تنها یک موقعیت آن هم از روی حرکت فردی بدست آورد.
 
وی در خصوص حاشیه های ایجاد شده توسط سپاهانی ها قبل از بازی افزود: بازی دو تیم همیشه چه در لیگ و چه حذفی حساس بوده و هست. فدراسیون و رسانه ها هم در ایجاد این حواشی مقصر بودند چون آتش این حواشی را تند کردند. همیشه بازی های این دو تیم قشنگ و پرتنش و حساس بوده است. باشگاه ها نباید به راحتی اجازه ی مصاحبه به بازیکنان را بدهند. باید در قرارداد نحوه ی صحبت کردن بازیکنان را تعیین کنند. وقتی چهارچوبی نیست، بازیکنان جوگیر می شوند و هر حرفی می زنند. حرف بازیکن سپاهان زیبنده و قشنگ نبود و فکر می کنم خودش هم پشیمان شد.
 
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: خیلی از تماشاگران روی تیم خود تعصب دارند و برخی صحبت ها آنها را تحریک می کند و باعث می شود، حواشی هم بیشتر شود. فکر می کنم بازی نیمه نهایی در کنار همه ی حاشیه هایی که داشت، از لحاظ فنی و تاکتیکی هم خیلی قشنگ بود. بازی ای که حساس باشد، طبیعی است که درگیری و خطا زیاد شود. البته در فوتبال ایران این طور است. از لحاظ تاکتیکی، بار فنی زیادی داشت. پرسپولیس میدان دار بازی بود و به حق خود رسید.
 
ادموند بزیک گفت: دو تیم سهمیه ی آسیا را داشتند. جنگ حذفی، میانبری است برای رسیدن به آسیا. این بازی حیثیتی بود و دو تیم می خواستند قدرت خود را به دیگری اثبات کنند. چون سپاهانی ها امسال خیلی هزینه کرده بودند و دنبال قهرمانی بودند، وقتی لیگ را از دست دادند، می خواستند حذفی را هر طور شده بگیرند. پرسپولیس بازی زیبایی را انجام داد و در همه ی خطوط برتر از سپاهان بود.
 
وی در خصوص صحبت های قلعه نویی که پیروزی پرسپولیس را مهندسی شده دانسته بود، تاکید کرد: متاسفانه خیلی در مورد داوری ها حرف می زنیم. اگر بخواهیم در مورد سود و منفعت تیم ها از ناحیه داوری حرف بزنیم، قطعا همه ی تیم ها هم ضرر کرده اند و هم منفعت دیدند. حرف های قلعه نویی را قبول ندارم. تیمی که باخته همیشه دنبال بهانه است. اگر واقعا چیزی بوده و هست، باید رو کنند تا همه چیز مشخص شود نه اینکه بدون سند و مدرک روی هوا حرف بزنند. این صحبت ها درست نیست.
 
پیشکسوت پرسپولیس افزود: احترام خاصی برای قلعه نویی قائلم اما به نظرم این بهانه های بعد از باخت بود. داوری در این بازی به ضرر پرسپولیس سوت زد تا سپاهان. هر دو اخراج درست بود و سیاوش یزدانی هم به خاطر فحاشی به خلیل زاده باید اخراج می شد. استنلی در صحنه ای که به صورت داور رفت، باید اخراج می شد. پنالتی سپاهان هم سختگیرانه بود. سپاهان اگر ده نفره هم بود، پنالتی نمی گرفت.
 
آیا پرسپولیس را باید قهرمان جام حذفی دانست؟ بزیک در پاسخ به این سوال گفت: اگر بازیکنان پرسپولیس خود را از پیش قهرمان بدانند، قطعا به مشکل خواهند خورد. داماش با این حال روز خود بدون پول و زمین تمرین، از لیگ دو به فینال جام حذفی رسیده است. مشخص است که حتما چیزی دارند که تا اینجا پیش آمده اند. اگر پرسپولیس این تیم را دست کم بگیرد، بازی خطرناکی است. اگر پرسپولیسی ها بازی خود را انجام دهند، قطعا می توانند به پیروزی برسند.
 
سید مجتبی سیدی