پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه داور بعد از اخراج 2 بازیکن میزبان، منتظر بود تا برای سپاهان پنالتی بگیرد، گفت: حرف های قلعه نویی زیر فشار و برای توجیه شکست بود و اگر واقع بینانه بازی را ببیند، متوجه می شود که پرسپولیس شایسته ی پیروزی بود و حتی یک فرصت به آنها نداد.
 
حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص پیروزی پرسپولیس مقابل سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران اظهار داشت: بازی جذاب و خوبی بود. پرسپولیس با شایستگی بازی را برد. حتی در وقت قانونی هم می توانست سپاهان را شکست دهد چون موقعیت های خوب و زیادی روی دروازه ی حریف ایجاد کرد. در نهایت به آنچه استحقاقش را داشت، رسید و مزد زحمات و تلاش خود را گرفت. پرسپولیس روز خوبی از لحاظ تاکتیکی و دوندگی داشت و برتر از سپاهان بود و شایسته پیروزی هم بود.
 
وی در خصوص حواشی ایجاد شده از سوی سپاهانی ها افزود: فکر می کنم تمام حواشی ای که برای پرسپولیس می خواستند ایجاد کنند، گریبان گیر خودشان شد. همان مسائلی که می خواستند برای میهمان بوجود بیاورند، خودشان را به تشنج و استرس بیشتر کشاند. دیدید که 2 اخراجی دادند و شیرازه ی تیم آنها از هم پاشید. حتی 11 نفره هم بودند، پرسپولیس برتر از سپاهان بود. از اول برانکو تیم را منطقی به زمین فرستاد و شایستگی خود را نشان دادند.
 
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: این بازی بدون استرس برای سرخپوشان دنبال می شد، چون قهرمانی لیگ برتر را گرفته بودند. دیدید که این قدر خوب بازی کردند، حتی یک فرصت گل به حریف ندادند و تنها موقعیت سپاهانی ها روی یک شوت بود. بازی خوب و روان پرسپولیس با السد و سپاهان نشان داد، که تنها خستگی و فشردگی مسابقات باعث پائین آمدن کیفیت این تیم شده بود. وقتی تیمی به اندازه ی کافی وقت برای استراحت کردن داشته باشد، خوب می تواند خود را آماده کند.
 
حمید درخشان گفت: پرسپولیس با برتری در خط هافبک، بازیسازی را از سپاهانی ها گرفت. کامیابی نیا و نورالهی روز خوبی را داشتند و عملکرد خوب مهدی کیانی را تحت تاثیر قرار دادند. دیدید که قلعه نویی برای گرفتن بازی از هافبک های پرسپولیس، دو تغییر در این خط بوجود آورد اما جواب نداد و تعویض های او هم هدر رفت. سپاهانی ها هم اشتباهات زیادی داشتند و به خودشان هم باختند. آنها تیم خوبی داشتند اما برتری محسوس پرسپولیس باعث شد تا آنها واقعا شانسی برای پیروزی نداشته باشند. ما در بازی رفت لیگ برتر هم باید در صفهان پیروز می شدیم.
 
وی در خصوص داوری زاهدی فر افزود: داوری خوب بود اما در برخی صحنه ها اشتباهاتی  داشت که آن اشتباهات ممکن بود، روی نتیجه تاثیرگذار باشد. پنالتی ای که داور گرفت، واقعا خیلی سختگیرانه بود. اصلا اتفاقی نیفتاد. مشخص بود داور بعد از اخراج 2 بازیکن سپاهان، سوت های خود را علیه پرسپولیس می زند. داور منتظر بود تا سپاهانی ها خود را به زمین بزنند تا پنالتی بگیرد. خدا را شکر که آن ضربه گل نشد. می دانستم پرسپولیس راحت بازی را می برد اما آن جنجال هایی که درست کرده بودند، باعث شده بود تا کمی شرایط سخت شود.
 
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص صحبت های قلعه نویی مبنی بر مهندسی شدن پیروزی سرخپوشان مقابل سپاهان، تاکید کرد: نمی دانم قلعه نویی چرا آن حرف ها را زد. از حق نگذریم، واقعا زور سپاهان به پرسپولیس نرسید. پرسپولیس عالی بازی کرد و حتی اگر بخواهیم، صحنه ها را بررسی کنیم داوری بیشتر به نفع سپاهان بود تا این تیم. این بهانه گیری ها برای توجیه شکست است. این صحبت ها از روی فشار بوده و قطعا اگر واقع بینانه به بازی نگاه کند، هم از لحاظ فنی پرسپولیس سرتر بود و هم از لحاظ دوندگی و ایجاد موقعیت.
 
حمید درخشان در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس را باید از الان قهرمان جام حذفی دانست یا خیر؟ گفت: به هیچ وجه نباید در فوتبال تیمی را دست کم گرفت. جام حذفی جام شگفتی هاست. داماش با شایستگی به فینال رسیده و 2 تیم لیگ برتری را از پیش رو برداشته است. باید پرسپولیس با قدرت وارد این بازی شود. این بازی را دست کم بگیرد، قطعا گرفتار می شود.
 
وی تاکید کرد: پرسپولیس برانکو یک دبل کم داشت، که انشالله با شکست دادن داماش به آن می رسد. باید برانکو را حفظ کنند و باشگاه از همین الان باید دست به کار شود تا قرارداد این مربی را تمدید کند. در این 4 سال بهترین نتایج را این مربی رقم زده و شایسته ی احترام زیادی است. به همه ی هواداران، کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس تبریک می گویم و مطمئنم که امشب هم با شکست دادن داماش جام حذفی را خواهیم گرفت.
 
سید مجتبی سیدی