تیم ملی والیبال ایران هفته ی چهارم لیگ ملت های 2019 را با یک پیروزی سخت و دشوار مقابل پرتغال آغاز کرد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی والیبال ایران در بازی اول خود در هفته ی چهارم لیگ ملت های 2019، عصر امروز ساعت 18:30 در سالن "حسین رضازاده" اردبیل مقابل پرتغال صف آرایی کرد که در نهایت با نتیجه 3 بر یک حریف را از پیش رو برداشت.
 
کولاکوویچ در این دیدار سید محمد موسوی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.
 
بلندقامتان ایران گرچه ست اول را باختند اما توانستند در ست دوم با وجود عقب افتادن 4 امتیاز از حریف، پیروز شوند. در ست سوم هم ایران شروع خوبی نداشت اما رفته رفته توانستند اختلاف را کم کنند و در پایان ست با 8 اختلاف پیروز شوند. در ست چهارم اما بازی پایاپای پیش رفت و ایران بازهم موفق شد این ست را هم از حریف بگیرد و در مجموع 3 بر یک به برتری برسد تا هفته چهارم را هم با برد آغاز کرده باشد.
 
ست اول: ایران 23 – پرتغال 25
 
در شروع بازی امتیاز اول را ایران با سرویس ضعیف حریف به دست آورد. امتیازگیری شاگردان کولاکوویچ در همین ابتدای بازی باعث شد تا اختلاف با حریف به عدد 3 برسد و ایران در وقت استراحت فنی اول 8 بر 5 پیش بیافتد.
 
پرتغالی ها اما بعد از این وقت استراحت امتیازهای عقب افتاده را با سرویس و دفاع های خوب جبران کردند و موفق شدند وقت استراحت فنی دوم را با امتیاز 16 بر 15 از ایران ببرند. روند خوب این تیم ادامه داشت و دو تیم پایاپای پیش رفتند. حریف 22 بر 20 از ایران پیشی گرفت اما توانست امتیازات عقب افتاده را جبران کند. در کمال شگفتی این پرتغالی ها بودند که با امتیاز سرویس و دفاع روی تور توانستند به امتیاز 24 بر 22 برسند. ایران امتیاز 23 را کسب کرد و در ادامه ضربه ی اسپک ضعیف عبادی پور امتیاز 25 را برای حریف در پی داشت تا پرتغالی ها ست اول را با امتیاز (25 بر 23) پیروز شوند.
 
ست دوم: ایران 27 -  پرتغال 25
 
 در این ست پرتغالی ها امتیاز اول را به دست آوردند. جدال دو تیم پایاپای ادامه پیدا کرد. حریف سرسخت اروپایی کار شاگردان کولاکوویچ را سخت کرده است. سرویس های پرقدرت آنها تیم ایران را در دریافت دچار مشکل کرده به طوری که پرتغالی ها در وقت استراحت فنی اول توانستند با اختلاف 4 امتیاز از ایران پیش بیافتند.
 
بعد از این وقت استراحت، بلندقامتان ایران به خود آمدند و با دفاع و اسپک های مناسب امتیازات عقب افتاده را جبران کردند و چند سرویس خوب عبادی پور باعث شد تا نتیجه در امتیاز 10 به تساوی کشیده شود. این جدال پایاپای پیش رفت تا اینکه ایران با آبشار امیر غفور به امتیاز 16 رسید و در وقت استراحت فنی دوم تیم کشورمان پیش افتاد.
 
در ادامه نبرد دو تیم بازهم با شور و حرارت پیش رفت. امتیازات بین دو تیم تا امتیاز 23 بر 23 تقسیم شد. هرچقدر به پایان این ست نزدیک می شدیم، امتیازات به سختی ردو بدل می شد. وقتی ایران 26 بر 25 پیش افتاد، در یک رالی زیبا، هرچه ایرانی ها اسپک زدند، پرتغالی ها برگشت دادند اما بالاخره شفیعی به این رالی خاتمه داد و امتیاز آخر را برای ایران به دست آورد تا این ست را با امتیاز (27 بر 25) برنده شویم و کار در مجموع به تساوی یک بر یک برسد.
 

ست سوم: ایران 25 – پرتغال 17
 
در شروع این ست بازهم پرتغالی ها طوفانی آغاز کردند. حریف با دریافت های خوب و ضربات سرویس توانست 4 بر صفر از ایران پیش بیافتد. تلاش بازیکنان ما برای جبران این نتیجه بی فایده بود و پرتغال با نتیجه 7 بر 3 پیش افتاد. ایران با دفاع خوب شفیعی توانست به امتیاز 4 رسید. بعد از این امتیاز بود که درگیری لفظی سعید معروف با سرمربی حریف، باعث ایجاد حاشیه شد. این تنش ها باعث شد داور اول با کاپیتان های دو تیم صحبت کند. در ادامه داور به دلیل اعتراض های مکرر کاپیتان پرتغال به وی کارت زرد نشان دهد. دست زدن این بازیکن برای داور باعث شد، او باکارت قرمز مواجه شود و یک امتیاز به ایران برسد تا نتیجه 7 بر 5 شود.
 
ایران سرویس را از دست داد و این پرتغالی ها بودند که با امتیاز 8 بر 5 به وقت استراحت فنی اول رفتند. بعد از این تایم شاگردان کولاکوویچ توانستند اختلاف امتیاز را به عدد دو کاهش دهند اما اسپک بد میلاد عبادی پور دوباره اختلاف را به 3 برگرداند.
 
تلاش خوب بازیکنان ایران باعث شد تا اختلاف امیتاز به یک عدد کاهش یابد. ضربه ی آبشار خوب غفور امتیاز 11 را برای ایراه به همراه داشت و پس از آن نیز دفاع جانانه ی بازیکنان ایران، کار را در امتیاز 12 به تساوی کشاند. امتیاز سیزدهم بلندقامتان ایران با ضربه ی فیاضی بدست آمد و چهاردهمین پوئن را مجرد با ضربه ی سرویس زیبا کسب کرد تا ایران 14 بر 12 از حریف پیش بیافتد.
 
بلافاصله مربی پرتغال درخواست وقت استراحت کرد تا روند امتیازگیری ایران را مختل کند. آنها موفق شدند فقط یک امتیاز از این وقفه بگیرند اما شاگردان کولاکوویچ توانستند با نتیجه 16 بر 13 به وقت استراحت فنی دوم بروند.
 
بعد از این وقت استراحت پرتغالی ها تنها یک امتیاز کسب کردند و عملکرد خوب بازیکنان ایران باعث شد تا اختلاف امتیاز به 5 برسد و نتیجه 19 بر 14 شود تا مربی حریف چاره ای جز درخواست وقت استراحت نداشته باشد اما این وقفه هم فایده ای نداشت و امتیاز 20 با ضربه ی میلاد عبادی پور برای ایران به دست آمد.
 
روند امتیازگیری ایران با ضربه ی سرویس فیاضی پاره شد چرا که توپ به بیرون رفت. پرتغالی ها اما خود را به امتیاز 17 رساندند و ایران با افزایش اختلاف خود به عدد 7، به امتیاز 24 رسید. امتیاز پایانی این ست با دفاع عالی امیر غفور برای ایران به دست آمد تا شاگردان کولاکوویچ در ست سوم با امتیاز (25 بر 17) حریف را شکست دهند و در مجموع 2 بر یک پیش بیافتند.
 
ست چهارم: ایران 25 – پرتغال 18
 
این ست با امتیازگیری پرتغالی ها شروع شد. دو تیم تا امتیاز سوم پایاپای پیش رفتند اما ایران با نتیجه 5 بر 3 پیش افتاد. در ادامه پرتغالی ها این عقب افتادگی را جبران کردند و در امتیاز 7 با ایران برابر شدند. امتیاز هشتم اما با سرویس اشتباه حریف به ایران رسید تا در وقت استراحت فنی اول ما پیش بیافتیم.
 
بعد از این وقت استراحت فنی امتیازات بین دو تیم تا نتیجه 9 بر 9 تقسیم شد اما ایران با یک دفاع جانانه و یک اسپک عالی از سوی امیر غفور به امتیاز 11 رسید. در ادامه سرویس های خوب فیاضی، پرتغالی ها را در دریافت دچار اشتباه کرد و ایران 14 بر 10 پیش افتاد. شاگردان کولاکوویچ این اختلاف امتیازی را حفظ کردند و با نتیجه 16 بر 12 به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
 
بعد از این وقفه، بازهم روند امتیازگیری ایران ادامه داشت و بلندقامتان ایران مسلط تر از حریف پیش رفتند. پرتغالی ها برخلاف 3 ست قبلی، نتوانستند اختلاف امتیاز را کاهش دهند و ایران 20 بر 15 پیش افتاد.
 
در ادامه پرتغالی ها 2 امتیاز پیاپی گرفتند و به امتیاز 17 رسیدند. بازیکنان ایران بعد از آن به خود آمدند و توانستند با کسب 4 امتیاز پیاپی، نتیجه را به 24 بر 17 برسانند. ضربه ی سرویس فیاضی به تور خورد و امتیاز 18 به پرتغال رسید. برخورد سرویس بازیکن حریف به تور، امتیاز پایانی را برای ایران به همراه داشت تا بلندقامتان کشورمان با نتیجه (25 بر 18) ست چهارم را هم با برد پشت سربگذارند و در مجموع 3 بر یک حریف را شکست دهند.

بلندقامتان ایران تا اینجای کار توانسته اند از 10 بازی، 9 پیروزی را کسب کنند.
 
ایران فردا در دومین دیدار خود از هفته چهارم لیگ ملت های والیبال 2019 ساعت 18:30 به مصاف استرالیا می رود.
 
سید مجتبی سیدی