به گزارش راسخون به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: فرهنگ وقف در استان کرمانشاه بسیار قوی است و این یک فرهنگ جاویدان و ماندگار برای کمک به هم نوعان است.

وی فرهنگ وقف را یکی از افتخارات دین اسلام دانست و گفت: متولیان موقوفات کار بسیار سختی را انجام می‌دهند زیرا هم در برابر دنیا و هم آخرت باید پاسخگو باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه هدف و نیات واقفان کمک کردن و حل مشکلات مردم است، گفت: امروز باز کردن گره مشکل مردم با توسعه امکان پذیر است و امروز اعتقاد داریم منابع وقف را براساس نیات واقفان در مسیر توسعه منطقه قرار دهیم که با برنامه ریزی و انسجام و ساماندهی موقوفات استان ممکن است.

الهی تبار، مستند سازی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وصول موقوفات استان را یک کار سخت و مهم در سه سال گذشته دانست و از حجت الاسلام والمسلمین آیات عباسیان مدیرکل قبلی اداره اوقاف و امور خیریه استان تقدیر کرد.

وی گفت: اگر امروز با افتخار خودمان را مسلمان معرفی می‌کنیم مدیون کسانی هستیم که در طول تاریخ، مال و دارایی خود را در خدمت دین و اعتقادات مردم قرار دادند و از این رو وقف میراث حسنه و جاویدان است.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه معرفی شد