مربی بدنساز سابق تیم ملی هاکی بانوان ایران با بیان اینکه فرزند خردسالم را بهانه کردند تا مرا به مسابقات آسیایی نبرند، گفت: چطور می شود ناوب رئیس بانوان فرزند خود را در مسابقات کشوری همراه خود می برد اما به من می گوید که مصوبه ی وزارت ورزش اجازه ی این کار را به تو نمی دهد. آنها برای حذف من دست به کارهای غیراخلاقی زدند.
 
مریم ساسان فر در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به کنار گذاشته شدنش از مربیگری در تیم ملی هاکی بانوان، اظهار داشت: تا چند ما قبل داشتم به عنوان مربی بدنساز در تیم ملی کار می کردم. فدراسیون بعد از فوت آقای بهرام شفیع، رئیس فدراسیون نداشت. آقای اباذری به عنوان سرپرست وقتی به فدراسیون آمد، به خاطر اینکه ورزش بانوان را به رئیس جدید حکم کند، تحول عظیم و عجیبی در ورزش بانوان بوجود آورد. مربی بدنساز(خودم) و کمک مربی به تیم ملی اضافه کرد تا کنار تیم باشیم و کمک کنیم. وقتی به عنوان مربی بدنساز قرار شد کار کنم، یکی از شرایطم این بود که بچه ام به همراه پرستار کنار تیم باشد. حتی در جلسات مطرح شد که یکی از بازیکنان تیم ملی هم بچه ی خود را در اردو همراه بیاورد اما فدراسیون مخالفت کرد و آن بازیکن اصلا به اردو نیامد. گفتند مربی با بازیکن فرق می کند و شرطم را پذیرفتند.
 
وی افزود: خانم حسنی کمک مربی ما هم چون بچه ی کوچک 2 ماهه داشت، به اردوی تبریز با ما نیامد ولی قرار شد در اردوهای بعدی در تهران با بچه اش بیاید. اردوی تبریز را با حاشیه ی زیاد گذراندیم که نمی خواهم حرفی بزنم. بحث من تبعیضی است که در قبال من فدراسیون انجام داد. بعد از این اردو، آقای قدیمی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. در اردوی تهران دو روز اول نبودم اما بعد از آن به تیم اضافه شدم. اینجا بود که فهمیدم حاشیه ها کار دستم داده و تمایل ندارند در اردو باشم. با قدیمی تماس گرفتم که داستان از چه قرار است. نمی خواهید من کنار تیم باشم؟ طی نامه ای به قدیمی گفتم که برنامه ی بدنسازی تیم ملی علمی و مناسب نیست. بعد از این داستان، در اردوی تهران با رئیس فدراسیون جلسه گذاشتیم. در اردوی تهران شرکت کردم. چون شب برمی گشتم منزل، دیگر نیازی نبود فرزندم در اردو بیاید.
 
بازیکن اسبق تیم ملی هاکی بانوان و مربی بدنساز سابق ادامه داد: بعد از اردوی تهران به اردوی اصفهان رفتیم. در این دوره بازهم حاشیه هایی داشتیم. تمام این مسائل به خاطر همان نامه ای بود که گفته بودم تمرینات و برنامه های بدنسازی تیم ملی علمی نیست. در اصفهان به من و خانم حسنی که همراه خود فرزند و پرستار داشتیم، اتاق در دانشگاه آزاد دادند و رسیدگی کردند. بعد از اردوی اصفهان، صورت جلسه کردند که دیگر نباید فرزندان خود را به اردو ببرید چون در کار اختلال ایجاد می کند. در اردوی قزوین که در خردادماه بود، به من ابلاغ زدند که در اردو باید بدون فرزند بیائید. اینها می دانستند نقطه ضعف من بچه ام است. فدراسیون بهانه ی خوبی پیدا کرده بود تا مرا کنار بگذارد.
 
مریم ساسان فر گفت: اباذری از وقتی دبیر فدراسیون هاکی شد، دیگر جواب تلفن و پیغام ها را نمی داد و می گفت من هیچکاره ام. ضربه ی اصلی را به من همکارانم زدند و قدیمی به عنوان رئیس فدراسیون تائید کرد. خانم عطار نائب رئیس بانوان هاکی به همراه سرمربی و کادر فنی تیم ملی زیرآبم را زدند. نائب رئیس بانوان به من گفت که طبق مصوبه ی وزارت ورزش نباید در اردو با فرزند بروید. در صورتی که اصلا وزارت ورزش چنین مصوبه ای ندارد. در فدراسیون اسکی و خیلی از فدراسیون ها برخی بازیکنان و مربیان با فرزندان در اردو حاضر می شوند. اصلا خود نائب رئیس بانوان فدراسیون هاکی فرزند 6 ساله ی خود را در مسابقات کشوری می آورد. بعد آمده برای ما قانون گذاشته است. تبعیض که می گویم اینجاست. بعد از اردوی قزوین، با تلاش های خانم حسنی، اردو در گیلان برگزار شد که فرزندش را هم آورد. یکی از داورهای خانم هم بچه ی خود را آورد.
 

وی تاکید کرد: الان در اردوی مشهد نیز خانم حسنی و همان خانم داور با فرزند خود حضور دارند در حالی که به من اجازه ندادند. وقتی من نامه نوشتم که بدون فرزند نمی توانم در اردو باشم، دیگر دعوت نشدم. اینها می خواستند من نامه را بنویسم. به قدیمی پیغام دادم که مربیان با فرزندان خود در اردو هستند و تنها من نیستم. اصلا پاسخی به من نمی دهد. من مربی ملی فدراسیون ام. این برخوردها درست نیست. جواب تلفن های مرا نمی دهند. می دانستم که می خواهند مرا کنار بگذارند. فکر نمی کردم اجازه بدهند، مربیان فرزندان خود را به اردو ببرند به خاطر همین نامه نوشتم که بدون فرزند نمی توانم بیایم.
 
مربی بدنساز سابق تیم ملی هاکی بانوان افزود: خودم پیش قدم شدم تا مربیان با فرزندان کوچکشان به اردو بروند اما قربانی شدم. قدیمی حاضر نشد حتی مرا ببیند و حرف بزنیم. در حق من تبعیض کردند. از لحاظ من، تیم ما به لحاظ بدنی ضعیف است. خانم عبدی سرمربی تیم ملی هاکی شاگرد ملی پوش من بود. در ماه اول اردو به سرپرست وقت نامه زدم که بچه ها ضعیف هستند و این دلیلی بود که سرمربی تیم ملی با من زاویه پیدا کند. تست های آکادمی ملی المپیک بازیکنان هاکی را سرمربی تیم ملی به من نشان نداد. فکرکردند می خواهم از رفتن به اردوی تایلند جلوگیری کنم. پیروزی تیم ملی هاکی در مسابقات آسیایی به نفع من است چون 3 ماه مربی بدنساز بودم. آنچه تا قبل از اردوی اصفهان دیدم، بچه ها از لحاظ بدنی ضعیف بودند مگر اینکه بعد از این اردو بهتر شده باشند.
 
مریم ساسان فر گفت: برنامه ی بدنسازی به تیم ملی ارائه ندادم. به من گفتند از آقایان برنامه بگیر و اجرا کن. با اینکه این مسئله توهین بزرگی به من بود اما به خاطر اینکه مانع اعزام نشوم، برنامه را گرفتم و گفتم که این برنامه مشکل دارد. گفتم که اگر بچه ها نتیجه نگیرند، تقصیر من نیست و سرمربی باید پاسخگو باشد. چرا به من گفتند اجازه ی حضور در تیم ملی را با فرزند نداری اما به بقیه اجازه دادند؟ با پیج های تقلبی زیر پست های من، کامنت های زشت نوشتند. اینها به من تهمت ناروا زدند. برای حذف من دست به کارهای غیر اخلاقی زدند. دیگر حاضر به همکاری با همچین اشخاصی نیستم. من به همراه 24 بازیکن دیگر جزو اولین دعوت شده های تیم ملی هاکی بودیم. 2 مقام بین المللی داریم. الان آن 24 نفر کجا هستند؟ آنها حاضر نیستند با این فدراسیون همکاری کنند. کدام یکی از مربیان فعلی هاکی اندازه ی ما افتخار دارند؟ وقتی چنین توهین هایی می کنند، باید به آنها یادآوری کنم کجای هاکی هستند که بخواهند با ما این طور رفتار کنند.
 
سید مجتبی سیدی