به گزارش پرتال فرهنگی راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در نشست هماهنگی ستاد اربعین عراق که در سفارت ایران در بغداد برگزار شد، از عزم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای ایجاد قرارگاه فرهنگی در سامرا خبر داد.

وی در ادامه بابیان اینکه ایجاد قرارگاه فرهنگی در سامرا در دستور کار جدی سازمان اوقاف و امور خیریه است، تقویت برنامه‌های فرهنگی در این شهر مقدس و کاظمین را لازم دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی سازمان متبوعش برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین خبر داد و گفت: از ظرفیت بقاع متبرکه برای خدمت‌رسانی به زائران استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: خدمات سازمان اوقاف به زائران در شهرهای نجف، کربلا، مسیر نجف تا کربلا، کاظمین، سامرا و مرزهای مهران، چذابه و شلمچه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل اظهار کرد: موکب‌های تحت نظارت سازمان اوقاف ۵ تا ۱۰ روز فعال هستند و فعالیت خدمت‌رسانی آن‌ها چند روز قبل از ایام اربعین و چند روز پس‌ازآن ادامه دارد.

وی با ارائه آماری از خدمات سازمان اوقاف به زائران اربعین در سال گذشته گفت:
سال گذشته ۲ میلیون وعده غذا، ۴ میلیون وعده صبحانه و ۱۵ هزار اقلام فرهنگی در میان زائران توزیع می‌شد که امسال این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

 

گفتنی است اولین اجلاسه خادمین حماسه ساز سامرا و بلد با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه و قرارگاه سامرا و بلد در مجتمع فرهنگی آموزشی شاه سید علی(ع) قم معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در دی ماه 1397 برگزار شده بود.