به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ والدین مسلمان در انگلیس، فرزندان خود را از برنامه واکسن «غیر حلال» درانگلیس منع کردند.

والدین مسلمان در سراسر انگلیس بعد از آنکه محققان مسلمان انگلیسی ابراز داشتند واکسن‌های آنفولانزا «در اسلام غیر قابل قبول» هستند، از شرکت دادن فرزندان خود در برنامه واکسن در این کشور امتناع کردند.

یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت سلامت و مددکاری اجتماعی انگلیس (موسوم به NHS) تمام کودکان مقطع دبستانی این کشور را از طریق واکسن اسپری‌ای به نام فلوئنز (Fluenz) واکسینه می‌کند. این کار برای آن صورت می‌گیرد تا افراد از هر گونه ویروسی در امان باشند. با این حال والدین مسلمان، فرزندان خود را از شرکت در این برنامه منع کردند، چراکه این واکسن‌ها حاوی ژلاتینی است که از خوک گرفته شده است. در احکام اسلام، خوک از جمله حیوانات نجس العین شناخته می‌شود و گوشت آن هم حرام است.

شورای مسلمانان انگیس (MCB) روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و اظهار داشت طیفی از محققان مسلمان بر این عقیده‌اند که «استفاده از واکسن‌های حاوی گوشت مواد مربوط به خوک در اسلام مجاز نیست، مگر اینکه زندگی فرد معرض خطر باشد و هیچ گزینه دیگری وجود نداشته باشد.»

دکتر شجاع شفیع، رئیس شورای مسلمان انگلیس، از دولت و وزارت سلامت و مددکاری اجتماعی انگلیس خواست یک «واکسن حلال» جایگزین این واکسن‌های غیرحلال کنند.

او گفت: «ما به واکسن دیگری نیاز داریم که حلال باشد و همه بتوانند از آن استفاده کنند. ما از دولت و صنعت دارویی انگلیس می‌خواهیم تا این امر محقق شود.»

ارائه‌کننده خدمات بهداشتی و درمانی انگلیس از والدین مسلمان خواسته که این استثنا را بپذیرند، و در توجیه این درخواست گفته است واکسن‌ها «متفاوت از مصرف غذا» هستند!

این درحالی است که جایگزین برای واکسن‌های غیرحلال و با ژلاتین خوک وجود دارد، و برای کودکان در معرض خطر بالا استفاده می‌شود.