به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر مویدی  در مراسم روز مزرعه ملی ترویج و توسعه کشاورزی ایران در روستای بایع کلا نکا اظهار کرد: توجه به حوزه امنیت غذایی، تضمین سلامت و کیفیت محصولات غذایی را از جمله برنامه های محوری وزارت کشاورزی برشمرد که همچنان در دستور کار این ارگان قرار دارد.

وی با اشاره کشاورزی ارگانیک افزود: ۱۷۲  کشور دنیا کشاورزی ارگانیک را فرا می گیرند از این میان در  ۷۸ کشور برنامه ریزی ارگانیک وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ۱۷/۵ میلیون هکتار در اقیانوسیه، ۱۱.۵ میلیون هکتار در اروپا ، ۷ میلیون هکتار آمریکای لاتین و ۱.۳ میلیون هکتار در آفریقا به ترویج و کشت محصولات ارگانیک می پردازند.

مویدی ادامه داد: کشور ما به دلیل ویژگی های خاص حوزه عشایری ، تنوع آب و هوایی منطقه ای ظرفیت کشاورزی سالم را دارا است لذا می توان با استفاده از این ظرفیت ها کشاورزی مدرن و سالم را در سطح کشور  ارتقا داد.

این مسئول با بیان اینکه ایران در رتبه ۸۵ کشاورزی ارگانیک و سالم قرار دارد تصریح کرد: توجه به تحقیقات مدرن و پیشرفته و انتقال یافته های تحقیقاتی در تسهیل روند کشاورزی ارگانیک بسیار می تواند موثر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از بخش کشاورزی به عنوان بخش ضد تحریم یاد کرد که می تواند با توانمند سازی و ارتقا در این حوزه در سطح دیگر کشور ها شناخته شود .

این مسئول حوزه کشاورزی متذکر شد: با مدیریت مشارکتی ،نگاه مدیران آینده هدف بزرگ ۱۰ ساله حوزه کشاورزی سالم و ارگانیک در مزارع برنج این روستا محقق شد.

مویدی خاطرنشان کرد: استان مازندران به عنوان استان توسعه محور در حوزه کشاورزی همیشه پیشرو بوده است که در حوزه ارگانیک می تواند این پیام را به دیگر استان ها انتقال دهد.