به گزارش راسخون؛ عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: در پی خروج قطار مسافربری زاهدان- تهران از ریل که در محدوده شهرستان زاهدان و به دلیل گرفتگی ریل با ماسه بادی رخ داد شماری از هم وطنان زخمی یا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس اعلام اورژانس کشور در حادثه خروج قطار زاهدان – تهران تا این لحظه 157 نفر در این حادثه مصدوم شده اند.

این در حالی است که متاسفانه بر اثر این حادثه دردناک تا کنون ۴ نفر از هموطنان فوت شده و یک نفر نیز مفقود شده است.

از مجموع 157 مصدوم اعزامی 102 نفر پس از درمان ترخیص و 55 نفر در مراکز درمانی بستری و تحت درمان می باشند.
 

دستور رئیس جمهور برای بررسی دقیق دلایل حادثه قطار زاهدان-تهران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های قربانیان سانحه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل، تاکید کرد: ضروری است دستگاه‌های امدادی و استانی، به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند تا به یاری خداوند بهبودی و سلامتی آسیب دیدگان، هر چه سریعتر حاصل شود.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

 بسم ‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور

خبر سانحه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل و جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز، موجب نگرانی و اندوه فراوان شد.

ضروری است دستگاه‌های امدادی و استانی، به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند تا به یاری خداوند بهبودی و سلامتی آسیب دیدگان، هر چه سریعتر حاصل شود.

همچنین لازم است وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی دقیق دلایل وقوع این حادثه ناگوار اقدام و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی به عمل آورد.

اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های محترم قربانیان این حادثه ناگوار، برای جانباختگان رحمت واسعه الهی و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و سلامتی کامل مسئلت دارم.

 حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران