به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ مطالعات نشان می‌دهد بحران مواد مخدر در آمریکا به حدی رسیده است که اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

انجمن بیم سنجی (Society of Actuaries) روز سه شنبه گزارشی را منتشر کرد که به بررسی تاثیرات اقتصادی مواد مخدر بر جامعه آمریکا پرداخته است. بر اساس این گزارش از سال 2015 تا سال 2018 تقریباً 631 میلیون دلار برای مقابله با بحران مواد مخدر هزینه شده است.

مرگ و میر ناشی از مواد افیونی در این دوره مورد بررسی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، در سال 2015، تعداد 33 هزار و 91 نفر به علت اُوردوز در آمریکا جان خود را از دست دادند. آماری که نشان می‌دهد سال بعد، یعنی سال 2016، شمار افرادی که جان خود را به علت اوردوز از دست داده اند  به 42 هزار و 246 نفر رسیده است.

 این مطالعه تخمین زد 253 میلیارد دلار تولید و درآمد بالقوه در نیتجه مرگ زودرس ناشی از مصرف مواد مخدر از اقتصاد این کشور حذف شده است.

دومین بخشی که از مصرف مواد مخدر در آمریکا ضربه می‌خورد، بخش مراقبت‌های بهداشتی است که شامل ارائه خدمات اورژانسی برای اوردوزکنندگان مواد مخدر و همچنین مراقبت از کودکان متولدشده با علائم اعتیاد است. دراین بخش حدود 205 میلیادرد دلار هزینه می‌شود.

پژوهشگران این مطالعه هشدار دادند که رقم حدود 631 میلیارد دلار نیز از آن در این پژوهش چشم‌پوشی شده است، زیرا به دست آوردن آمار دقیق برخی موارد که قابل سنجش نیست، مانند بهره‌روی افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند و کیفیت زندگی این افراد، معیار وملاک قابل استنادی نیست.

 مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا نیز پیش‌تر اعلام کرده بود مرگ ناشی از اوردوز بر جامعه آمریکا تاثیر گذاشته است. از سال 1999 تا سال 2017، بیش از 700 هزار در این کشور به علت اوردوز جان خود را از دست داده‌اند. فقط در سال 2017، بیش از 70 هزار نفر به علت اوردوز به کام مرگ کشانده شدند؛ به این ترتیب، بر اساس آمار سال 2017، اوردوز، عامل اصلی مرگ ناشی از آسیب در آمریکا معرفی شد. به طور متوسط در آمریکا روزانه 130 آمریکایی به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.