به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدکاظم موسوی متقی با اعلام این خبر گفت:امسال در کنار موزه ملی ایران نمایشگاه دستاوردهای سنت حسنه وقف در قرون گذشته (موزه وقف) شامل آثاری از وقفیات، اسناد وقفی و اموال موقوفه‌هایی که ارزش مذهبی، میراثی و تاریخی دارند برپا می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه دیگری را به‌عنوان «دستاوردهای نهاد وقف» در نظر گرفته‌ایم که برای اولین بار مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان در آن حضور دارند که با کمک و مساعدت مالی نهاد وقف مقررشده است محصولات خود را به تولید انبوه برسانند. 
 
موسوی متقی افزود: حدود ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های پزشکی، صنعتی، کشاورزی و غیره در این نمایشگاه حضور دارند که سازمان اوقاف و امور خیریه از طریق موقوفات با نیات مرتبط اقدام به حمایت از آن‌ها کرده است و تا جامعه ما از برکات وقف بیش‌ازپیش متنعم شود.
 
مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه  تصریح کرد: همچنین تولیدات پژوهشی و فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای که روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه زحمت آن‌ها را کشیده است در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
 
وی در پایان یادآور شد: این موزه و نمایشگاه بعدازظهر روز شنبه ۱۱ آبان با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح می‌شود و تا پنجشنبه ۱۶ آبان ادامه دارد.

ما از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر میزبان علاقه‌مندان به حوزه وقف و پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران اسلامی ایران هستیم.



مرتبط

گزارشی از ایجاد صندوق وقف پول تا تفاهم‌نامه جهادی برای حفاظت از تاریخِ وقف

افتتاح موزه وقف به همت سازمان اوقاف امور خیریه

رئیس سازمان اوقاف در نمایشگاه میراث وقف: سعی کرده‌ایم که وقف در خدمت معیشت مردم باشد

بقاع متبرکه باید نقطه پرگار فعالیت‌های اجتماعی در هر منطقه باشند

حجت الاسلام موسوی متقی؛ جامعه قرآنی کمترین درصد نفوذ آسیب‌های اجتماعی را دارد