امریکا صرفا به دنبال نفت است

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی: اظهارات ترامپ به خوبی نشان داد که آنها صرفا به دنبال نفت هستند و این موضوع برای کشوری که مدعی ابرقدرتی جهان است، آبروریزی محسوب می شود زیرا کسی که مدعی مدیریت جهان است، امروز تنها به یک سارق بدل شده است که دوره آن دوامی نخواهد داشت.
همکاری‌های ایران، ترکیه و روسیه در چارچوب مذاکرات آستانه بسیار مثمرثمر بوده است ضمن اینکه در حال حاضر موضوع قانون اساسی در آینده سوریه نقش محوری دارد که باید توسط ملت سوریه تدوین و به تصویب برسد چرا که ملت رشید سوریه نیاز به قیّم ندارند و باید بتوانند قانون اساسی کشورشان را بدون فشار بیرونی تدوین کنند. برخی کشورها برای بازسازی و حمایت از سوریه شرط گذاشته اند که این موضوع شرم آور است و همین ها باعث خسارت های بسیار به این کشور شد، در حالی که ملت سوریه باید برای آنها شرط بگذارند. جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی علیه تمامیت ارضی سوریه و با هر تحرک تعرض آمیزی نسبت به این کشور مخالف بوده و از سوریه در مبارزه با تروریسم و در زمینه بازسازی حمایت می‌کند.حملات اسرائیل از روی عصبانیت نسبت به تسلط سوریه بر کشور خود و پیشرفت‌هایی است که هر روز به آن دست پیدا می کند. (فارس)
 
 

دوره جولان دادن آمریکا و ایادی‌اش در منطقه به پایان رسیده

امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران: مراحل مختلف تمرینات تاکتیکی در رزمایش که برای اولین بار بین سه قدرت دریایی مهم جهان طرح ریزی شده بود اجرا شد و تا امروز تمام مراحل با موفقیت به سرانجام خود رسیده است. معتقدیم امنیت دریایی موضوعی است که حتما نیازمند کار جمعی است و جمعی بودن آن متوجه کشورهایی است که ظرفیت و توان دریایی دارند.
وقتی نیروهای نظامی، رزمایشی را برگزار می‌کنند به معنای این است که در سایر ابعاد سیاسی، اقتصادی و ... به خوبی انجام گرفته و امروز ما شاهد این رزمایش مهم و بزرگ هستیم که امنیت در منطقه را هدف دارد. دوستان جمهوری اسلامی ایران و دوستداران منطقه از این حرکت بسیار خوشحال خواهند شد، اما آنهایی که به دنبال تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب هستند مثل آمریکایی ها و ایادی آنها نشانه بسیار معنی داری را از این رزمایش خواهند داشت. (فارس)
 

شرایط کنونی کشور از اشکالات مجلس است

حمید ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی: متاسفانه عملکرد این دوره از مجلس در حفظ جایگاه مجلس، تصویب مصوبات، نظارت بر اجرای قوانین در کشور و تامین مطالبات مقام معظم رهبری که در ابتدای این دوره از مجلس مطرح کردند، قابل قبول نیست. مردم طبیعتا مجلس را در پدید آمدن شرایط کنونی کشور سهیم میدانند و قطعا کم توجهی مسوولان به مشکلات و عدم نظارت مجلس بر اجرای قوانین در این دوره را بعنوان یکی از اشکالات مجلس به حساب می آورند.(موج)
 

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به احضار سفیر ایران در پاریس

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه وزارت خارجه فرانسه در خصوص یک تبعه ایرانی، اقدامی مداخله جویانه بوده و درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می دانیم؛ زیرا فرد مورد نظر (فریبا عادل‌خواه) تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده است. وکیل فریبا عادل‌ خواه از جزئیات پرونده اطلاع داشته و پرونده وی توسط قوه قضائیه در دست بررسی است. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص یک تبعه فرانسوی(رونالد مارشال) نیز که با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بازداشت است، تاکید کرد: وی تاکنون چند بار دسترسی کنسولی داشته است و وکیل وی از اتهاماتش مطلع بوده و با مقامات قوه قضائیه در ارتباط است. فضاسازی‌ها نمی‌تواند مانع رسیدگی به این پرونده‌ها توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران شود؛ به خصوص در رابطه با اتهامات امنیتی که به این دو فرد وارد شده است.
 

واریز مرحله دوم یارانه معیشتی ۱۰ دی ماه

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی: پرداخت مرحله دومین سبد حمایت معیشتی دولت در زمان تعیین شده (۱۰ دی ماه) به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. افرادی که در مرحله اول سبد حمایت معیشتی دولت را دریافت نکردند و درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کرده‌اند، چنانچه درخواست آن‌ها تایید شده باشد یارانه معیشتی دو دوره به صورت یکجا و در زمان تعیین شده که اعلام می‌شود برای سرپرست خانوار واریز می‌شود براساس هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه زمانی برای متقاضیانی که درخواستشان برای دریافت سبد حمایت معیشتی دولت تایید شده، اعلام می‌شود. حدود ۶۶۶ هزار نفر از افراد که یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند و در نتیجه سبد معیشتی نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت، می‌توانند از ۱۰ دی ماه درخواست خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند.( خبرگزاری میزان)
 

دولت به جای اصرار بر تصویب FATF و پالرمو به ‌ظرفیت‌های داخلی ‌تکیه کند

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:  استکبار جهانی بعد از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به این نتیجه رسید که با موضوع قراردادها جمهوری اسلامی ایران را تسلیم خود کند لذا حدود هفت تا هشت قرارداد در دولت‌های گذشته به کشور تحمیل شد.از جمله این قراردادها سی‌اف‌تی، آی‌پی‌سی، اف‌ای‌تی‌اف و پالرمو بود که بعضاً به امضای دولت‌مردان گذشته نیز رسید. استدلال آقایان این است که «اگر این قراردادها را امضا نکنیم در لیست سیاه جهانی قرار می‌گیریم»، و پاسخ این است که جمهوری اسلامی ایران 40 سا است که در لیست سیاه استکبار قرار دارد و ما باید بر توانمندی و ظرفیت‌های  داخلی خودمان تکیه کنیم.
 

در انتخابات شرکت نمی‌کنم

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب: در بین اصلاح‌طلبان هیچ‌کس به اندازه من رأی را لازم نمی‌داند و کمتر کسی به اندازه صادق زیباکلام اصرار می‌کند که برای خروج از بحران‌های سیاسی، اقصادی و... راهی جز توجه نشان دادن به صندوق رأی نداریم. بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که با رأی ندادن به تشکیل مجلسی ضعیف کمک می‌کنیم. ما هر کاری بکنیم مجلس یازدهم از آنِ اصولگرایان تندرو، اعضای جبهه پایداری و اطرافیان احمدی‌نژاد خواهد بود. در واقع اصلاح‌طلبان حتی در تشکیل چیزی شبیه فراکسیون امید هم موفق نخواهند شد. همچنین شورای نگهبان رد صلاحیت‌های گسترده‌ای خواهد داشت. به همین خاطر مصرانه بر سر تصمیم رأی ندادن می‌مانم و قطعاً رأی نمی‌دهم. با این حال هنوز هم معتقدم با رأی دادن می‌توانیم از بحران‌ها عبور کنیم. تصمیم به رأی ندادن تصمیمی سخت بود، اما نمی‌شود هر کاری انجام شود و ما برای اینکه مثلاً فلان گروه در انتخابات رأی نیاورد سرمان را پایین بیندازیم و رأی بدهیم.
 

مجوز سردفتری و تاسیس داروخانه رفع انحصار شد

محمد علی دهقان دهنوی معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد: متاسفانه به دلیل ساز و کار پیچیده و زمان بر و بعضا مانع  برای شروع کسب و کار ها در کشور، در برخی صنوف و فعالیت ها، موضوع به انحصار انجامیده است. راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس  www.g4b.irو بارگذاری اطلاعات مربوط به ۹۰ درصد مجوزهای کشور در این درگاه، گفت: این درگاه به مرور تکمیل شده و اطلاعات ۱۰۰ درصد مجوزها، برای مراجعه مردم در آن قرار خواهد گرفت به نحوی که متقاضی هر کسب و کاری بتواند برود آنجا مراجعه کند و ببیند شرایط کارش چگونه است. این کار، شروع این فرآیند است و در مرحله بعد، هر یک از این مجوزها در هیات مقررات زدایی و در مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار، از سه منظر "زمان"، "هزینه" و "تعداد و مراحل" صدور، مورد بررسی قرار می گیرد و هر کدام از آنها که فاقد مبانی قانونی تشخیص داده شود، بلافاصله حذف خواهد شد. در واقع، یک پالایش سراسری در نظام مجوزها را در پیش رو داریم اما از آنجا که تعداد مجوزها خیلی زیاد است و به بیش از دو هزار مجوز بالغ می شود، پالایش و بررسی آنها با اولویت بندی، در حال انجام است. ( رویداد24)
 

بهره‌برداری از ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن: در ۵ ماه ابتدای سال ۲۱۳ دستگاه و امروز ۲۴۳ دستگاه وارد ناوگان ریلی شد و در مجموع ۹۵ درصد از ۴۵۶ دستگاه تولید داخلی است. برای ساخت واگن‌ها علاوه بر منابع داخلی شرکت‌ها، از سه بسته حمایتی ماده ۱۲، بازار سرمایه و تبصره ۱۸ تامین مالی شد. دیروز اولین مرحله تامین مالی از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به حساب راه آهن واریز شد این امر نوید خوبی برای افزایش ظرفیت تولید ناوگان ریلی خواهد بود. تا پایان سال نیز شاهد بهره‌برداری تعداد دیگری از واگن‌ها خواهیم بود.( خبرگزاری صدا و سیما)
 

نیازمند اعداد کاغذی در بخش بودجه فرهنگی کشور نیستیم

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی: اعتبارات فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده متاسفانه کاهش پیدا کرده است.همچنین روند تخصیص اعتبارات مصوب فرهنگی در همه عرصه ها در سال ۹۸ فوق العاده ضعیف بود و این مسئله به نوعی موجی از اعتراضات را در پی داشته است.کاهش بودجه فرهنگی عرصه را برای تاجران فرهنگی مهیا می کند. دولت و سازمان برنامه و بودجه باید اهتمام ویژه ای مبنی بر تخصیص این اعتبارات داشته باشند و این اعداد تنها اعداد کاغذی نباشند. ما نیازمند اعداد کاغذی در بخش بودجه فرهنگی کشور نیستیم و اعداد واقعی باید مدنظر قرار گیرد. (خبرگزاری خانه ملت)
 

دولت و شهرداری توان توسعه حمل و نقل عمومی را ندارند

بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی: با بیان اینکه بالغ بر یک ماه است که شهروندان تهران و سایر کلانشهرها به سختی تنفس می کنند گفت: متاسفانه همیشه به جای علت، به دنبال معلول هستیم و اکنون در شرایط آلودگی هوا به جای آنکه به علت وضعیت بحرانی آلودگی هوا بپردازیم به دنبال معلول های آن هستیم و مدام صورت مسئله را پاک می کنیم. باید به عنوان مسئول و نماینده مردم از خودمان سوال کنیم که چرا مردم استفاده از وسیله نقلیه شخصی را به استفاده از حمل ونقل عمومی ترجیح می دهند؟ چه پاسخی برای این سوال داریم؟ اصلی ترین دلیل، نبودن حمل و نقل عمومی کارآمد و در دسترس شهروندان است، هنوز این اطمینان وجود ندارد که با حمل و نقل  عمومی در وقت و هزینه هایشان صرفه جویی میشود از این رو مردم ترجیح می دهند ساعتی را در ترافیک بگذارند اما از حمل و نقل عمومی فرسوده و ناکارامد استفاده نکنند. باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش فراهم کنیم.سرمایه گذاری بخش خصوصی به معنای سود دهی برای سرمایه گذار است و نباید تصور کنیم سرمایه گذار برای دلخوشی شهردار وارد سرمایه گذاری می شود و یا منافع حاصل از فضای به وجود آمده را از آن خود بدانیم. (خبرگزاری خانه ملت)
  

حذف ثبت‌نام‌کنندگان طرح ملی مسکن در صورت فروش امتیاز

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی: هر فردی کد رهگیری امتیاز طرح ملی مسکن را خرید و فروش کند، علاوه بر آنکه تخلف کرده، از این طرح حذف خواهد شد. این کار، تخلف، سودجویی و سوءاستفاده است. هر فردی کد رهگیری خود را در طرح ملی مسکن خرید و فروش کند، بر اساس کد ملی ثبت‌نام‌کننده، از طرح ملی مسکن حذف خواهد شد؛ ضمن اینکه هنوز مشخص نیست به متقاضیان و ثبت‌نام‌کنندگان، چه واحدهایی اختصاص می‌یابد. (خبرگزاری مهر)
 

نخست وزیر جدید عراق تنها ۶ ماه بر سر کار خواهد بود

«مختار الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح: نخست وزیر جدید عراق تنها ۶ ماه بر سر کار خواهد بود. بعد از این مدت، انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود و بنابراین نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت. انتخابات زودهنگام در زمانی برگزار می‌شود که کمیساریای انتخابات آن را مشخص کند. این مسأله بعد از توافق بر سر نخست وزیر جدید صورت خواهد گرفت. تمام گروه‌های سیاسی بر سر پاسخگویی به خواسته‌های ملت عراق متحد هستند بنابراین باید شخصیتی که دارای مقبولیت در بین مردم است انتخاب شود. (خبرگزاری مهر)
 

 تک تک آمریکایی ها باید نگران این رزمایش باشند

جیمز ادوارد بنکز نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا:  این رزمایش یک اقدام تحریک‌آمیز توسط محور شرارت بوده است، ایران با چینی‌ها و روس‌ها ائتلاف کرده است. نیروی دریایی هیچ یک از این سه کشور به صورت جدا و به تنهایی به هیچ وجه نمی‌توانند با قدرت نیروی دریایی ما همخوانی داشته باشند اما به صورت دسته جمعی توانشان از نیروی دریایی ایالات متحده فراتر خواهد رفت و ما داریم می‌بینیم که این سه کشور در این منطقه از جهان در یک تمرین تحریک آمیز دور هم جمع شده‌اند و این چیزی است که باید برای ما نگران‌کننده باشد. چینی‌ها در حال هم سو کردن خود با ایران است؛ کشوری که یک بازیگر بسیار خطرناکی است. همین دیروز ایران شاید مسوول حمله به عراق باشد که در آن یک پیمانکار آمریکایی کشته و چند نظامی آمریکایی زخمی شدند و این واقعیت که چینی‌ها در چنین تمرین نظامی تحریک آمیز با ایران  همسو شده‌اند باید برای تک تک آمریکایی‌ها و به ویژه من که یک قانونگذار عضو کمیته نیروهای مسلح (مجلس نمایندگان آمریکا) هستم، نگران کننده باشدبهترین راه برای مقابله با چنین رزمایشی آن است که توانمندی لازم برای تقویت توان ارتش را ایجاد کنیم و از موضع شکست خورده و ضعیف سازش جویی سال‌های دولت اوباما با ایران صرفنظر کنیم.