ماهان رحمانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به نتایج ضعیف پیکان در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: متاسفانه تیم ما به رغم نمایش فوتبال خیلی خوب، نتیجه ی لازم را نگرفته و نتوانسته نسبت به عملکرد فوتبالی خود جایگاه مناسبی را کسب کند. این بدشانسی گریبان گیر پیکان شده و مشخص نیست چه زمانی قرار است دست از سر ما بردارد. واقعا اگر فیلم بازی های ما را در نیم فصل ببینید شاید در 2، 3 بازی بد بودیم وگرنه در همه ی دیدارها هم خوب بازی کردیم و هم موقعیت گل داشتیم.
 
وی افزود: در نتیجه گیری ضعیف عمل کردیم و بدشانسی آوردیم. می خواستیم مقابل تراکتور جبران کنیم و با کسب 3 امتیاز به تعطیلات برویم که نشد. دیدید که چقدر خوب بازی کردیم و حتی از تراکتور پیش هم افتادیم. اما بازهم اشتباهات فردی مانع کسب امتیاز شد. واقعا در این بازی نباید می باختیم و کمترین حق ما یک امتیاز بود. دیدید که آنها دقایق آخر روی یک پنالتی که فکر می کنم نادرست بود، به گل رسیدند و بردند.
 
هافبک پیکان تصریح کرد: قطعا این شرایط بد ما پابرجا نمی ماند و با تمرین و تلاش بیشتر در این تعطیلات ورق برمی گردد. وقتی تیم ما خوب فوتبال بازی می کند، نمی تواند نتیجه نگرفتن ما ادامه پیدا کند. به زودی و انشالله از نیم فصل دوم روند را تغییر می دهیم. خوشبختانه باشگاه حمایت می کند و مشکلی نداریم. کادر فنی به خصوص آقای فرکی تمام تلاش خود را برای قطع این نتایج ضعیف انجام می دهند. این مشکل مقطعی است و یقین بدانید به زودی برطرف می شود. همیشه این طور نمی ماند و روزهای خوب ما هم از راه می رسند.
 
ماهان رحمانی گفت: اگر دقت کنید آمار گلزنی ما خیلی خوب بوده است اما در ساختار دفاعی مشکل داریم و اشتباهات فردی در اکثر گل های خورده ی ما تاثیر داشته است. وقتی تیمی گل می زند، همه ی بازیکنان تلاششان بوده و اگر تیمی هم گل می خورد از نوک حمله تا دروازه بان در آن نقش دارند. ما باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل رفع شود. ما اکثر گل هایی که خوردیم، روی ضدحملات بوده است. نمی دانم چرا تا زمانی که گل نمی خوریم، بازی نمی کنیم. وقتی تیم ما گل می خورد تازه راه می افتد. این یک معضلی شده است و واقعا دلیلش را نمی دانم.
 
وی خاطرنشان کرد: فوتبال است و هزار اتفاق اما در نیم فصل دوم تلاش می کنیم تا نتایج بهتر شود. ما اگر مقابل تراکتور طبق برنامه بازی می کردیم، می توانستیم راحت 3 امتیاز را بگیریم. چون هم تیم ما روی روند خوبی قرار داشت و هم اینکه تراکتور شرایطش بحرانی بود. آنها وقتی از بحران خارج شدند و روی نوار برد افتادند، با ما روبرو شدند. در حالی که پیکان اصلا از لحاظ روحی روانی شرایط خوبی ندارد. این عوامل هم در این شکست دخیل بود. با همه ی این عوامل واقعا باید به تراکتور نمی باختیم. هم خوب بازی کردیم و هم موقعیت های ما گل نشد. اما فوتبال روی دیگر خود را به ما نشان داد.
 
هافبک تکنیکی پیکان افزود: تراکتور تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی دارد اما با همه ی احترامی که برای آنها قائلم مستحق برد نبودند. اگر اشتباهات داوری نبود، نمی توانستند پیروز شوند. این فصل واقعا اشتباهات داوری هم روی نتایج ما تاثیر گذار بوده است. در چند بازی برای ما پنالتی نگرفته اند و در چند دیدار هم علیه ما پنالتی اشتباه اعلام شده است. مجموع این عوامل باعث می شود تا تیم نتواند به نتایج دلخواه برسد.
 
ماهان رحمانی گفت: انشالله در نیم فصل دوم با تقویت نقاط ضعف و قوت، پیکان به روزهای خوب خود برگردد. واقعا تیم ما تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه دارد که فوتبال را به زیبایی بازی می کند اما نمی دانم چرا بدنتیجه گرفتیم. در برخی بازی ها دقایق آخر گل خوردیم و نتیجه را دادیم. با همه ی این اوصاف تلاش ما این است تا از پائین جدول بالاتر بیائیم و به آنچه شایسته ی تیم ما و فوتبالی که بازی می کنیم، برسیم.