به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امروز از گروه سوم مرحله ی گروهی رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک، تیم ملی امید ایران که در بازی اول مقابل ازبکستان به تساوی یک بر یک رسیده بود، مقابل کره ی جنوبی به میدان رفت که در پایان 2 بر یک شکست خورد.
 
لی دونگ جون دقیقه (23) و چو کیو سونگ (35) برای کره ی جنوبی و رضا شکاری دقیقه (54) برای ایران گلزنی کردند.
 
ترکیب تیم ملی امید ایران:
حبیب فرعباسى، امید نورافکن، عارف آقاسى، مجتبى نجاریان، متین کریم زاده، رضا دهقانى، مهدى مهدى خانى، رضا شکاری(81- امیرحسین حسین‌زاده)، مهدى قائدى(76-جعفر سلمانی)، محمد محبى(42- علی شجاعی) و اللهیار صیادمنش
 
ترکیب امید کره جنوبی:
سونگ کئون، لی سانگ می، تای اوک جئون، کیم جین یا، هئون لی، دو جائه وان، مانگ سانگ، جانگ سئون وان(61- کیم دائه وون)، جئونگ وو یئونگ(61- کیم جین جیو)، لی دونگ جون و چو کیو سئونگ
 
شرح بازی:
ایران بازی را بهتر از کره آغاز کرد و توانست حملاتی هم روی دروازه ی حریف تدارک ببیند. دقیقه 13 صیادمنش از سمت چپ زمین حریف نفوذ کرد که ارسال پاس این بازیکن با ضربه ی کم جان مهدی قائدی همراه شد و این موقعیت از دست رفت.
 
دقیقه 15 کره ای ها با شوت از راه دور جواب این حمله ی ایران را دادند که توپ به شکلی خطرناک راهی اوت شد.
 
در ادامه اما بازهم کره ای ها بودند که در زمین ایران حمله ور شدند. چندین بار هافبک های ایران توپ را گرفتند اما بازهم توپ لو رفت. در این هنگام بود که حریف با رد و بدل کردن چند پاس کوتاه پشت محوطه جریمه ی ایران، صاحب موقعیت شوتزنی شد. شوت زمینی و فنی بازیکن کره با واکنش ضعیف فرعباسی برگشت داده شد اما در ریباند لی دونگ جون کار را دقیقه 23 تمام کرد و گل اول وارد دروازه ی ایران شد.
 
در ادامه بازیکنان ایران نتوانستند خود را در زمین پیدا کنند و شاکله ی تیم از هم پاشید. این به هم ریختگی تیمی باعث شد تا کره ای ها که قبل از گل جرات حمله نداشتند، به جلو بکشند و به گل دوم نیز برسند. دقیقه 35 چند پاس پشت محوطه ی جریمه ی ایران ردو بدل شد و بازهم عدم سختگیری مدافعان و هافبک دفاعی تیم، موقعیت شوتزنی در اختیار کره ای ها قرار داد. این بار نوبت چو کیو سونگ بود که از فاصله ی 22 متری دروازه ی ایران را باز کند و کاری از دست فرعباسی برنیامد.
 
شاگردان حمید استیلی که قافیه را به حریف باخته بودند، نتوانست شرایط روحی خود را بدست بیاورند و نیمه ی اول با برتری 2 بر صفر کره ای ها به پایان رسید.
 
با شروع نیمه ی دوم، تیم ملی امید مطابق انتظار بازی را در اختیار گرفت و بازهم خوب کار کرد. حملات ایران بیشتر از کناره ها و سانترهای بلند انجام شد.
 
بالاخره ایران روی یکی از همین سانترها که رضا دهقانی ارسال کرد، به گل رسید. دقیقه 54 در تیر دوم رضا شکاری با ضربه ی سر کار را به حداقل رساند.
 در ادامه بازهم حملات ادامه داشت اما موقعیت های نصف و نیمه را مهاجمان به راحتی از دست دادند.
 
دقیقه 67 بازیکن کره با شوتی دیگر دروازه ی ایران را تهدید کرد که توپ او با فاصله ی کمی به بیرون رفت.
 
هرچه زمان بازی رو به پایان می رفت، ایران سراپا حمله می شد. دقیقه 87 صیادمنش روی حرکت انفرادی و زیبا توپ را تا محوطه ی جریمه ی حریف پیش برد و به شجاعی سپرد اما او از این فرصت سودی نبرد و در ریباند صیادمنش شوت خود را از بالای دروازه به اوت فرستاد.
 
در دقیقه 90 بهترین موقعیت ایران برای به تساوی کشاندن بازی با واکنش فوق العاده ی گلرحریف از دست رفت. ضربه ی محکم شجاعی روی زمین در حالی که می رفت به گل دوم ایران تبدیل شود را گلر کره با واکنشی دیدنی گرفت تا در نهایت تیم ملی امید ایران 2 بر یک بازنده شود.
 
در دیگر بازی این گروه، تیم ملی ازبکستان با 2 گل از سد چین گذشت و 4 امتیازی شد.

بدین ترتیب تیم ملی امید ایران که از 2 دیدار تنها یک امتیاز کسب کرده، در سومین دیدار خود روز چهارشنبه ساعت 13:45 به مصاف چین خواهد رفت.

شاگردان استیلی در صورتی می توانند از گروه خود صعود کنند که در بازی آخر بتوانند چین را شکست دهند و امیدوار باشند که کره ی جنوبی از سد ازبکستان بگذرد.

هم اکنون تیم های کره با 6، ازبکستان با 4، ایران با یک و چین بدون امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.