به گزارش راسخون؛ موارد مبتلاشده به کووید 19 که از چین شیوع پیدا کرده است روند رو به افزایشی در این کشور و در کشورهای جهان داشته است.
 
روز یکشنبه موارد خارج از چین به 1769 افزایش یافته که نسبت به روز گذشته حدود 26 درصد افزایش را نشان می دهد. که از این تعداد 367 نفر آن مربوط به خارج از چین است و 1017 نفر آن نیز به خود چین برمی‌گردد. که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تاکنون 78811 نفر به این بیماری مرموز مبتلا شده‌اند.

از زمان شیوع این بیماری برای اولین بار که مربوط به ماه دسامبر است، 29 کشور جهان تا کنون گزارش داده‌اند که این ویروس در کشورهایشان رویت شده است. بیشترین تلفات ناشی از ویروس کرونا جایی که 77042 نفر از جمعیت کشور آن را مبتلا کرده است، 2445 کشته به همراه داشته است.

پس از چین، کره جنوبی بیشترین تعداد موارد مبتلا شده این بیماری با حدود 602 مورد را تایید کرده است. رئیس جمهور این کشور خواستار اقدامات قوی و محکم برای مقابله با این ویروس شده است. به گزارش ای بی سی نیوز، مقامات این کشور هشدار ملی نسبت به شیوع این بیماری را به بالاترین سطح رسانده‌اند، این اولین بار بعد از حدود 11 سال است که مرز هشدار  در کره جنوبی به این حد رسیده است.

رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص این بحران در کشورش گفت: در مسئله کروناویروس با یک چیزی مانند آب‌پخشان مواجه‌ایم.» وی همچنین افزود: «روزهای بعد از امروز لحظات حساس و مهمی هستند.»

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، بیشتر کشورها کمتر از 50 مورد مبتلاشده به این ویروس را گزارش داد‌اند و پانزده مورد از این کشورها نیز کمتر از 10 مورد گزارش شده است. در کشورهای اروپایی، موارد همچنان پائین باقی مانده است، بین 1 یا دو نفر گزارش شده است، اما در ایتالیا، موارد از 200 گذشته است که در بین کشورهای اروپایی یک رکورد محسوب می شود.

روز دوشنبه، وزرات حمایت مدنی ایتالیا تایید کرده است که 219 مورد در پنج منطقه این کشور رویت شده است که بخش عمده‌ای از این تعداد مربوط می‌شود به لُمباردی (یک ناحیه پرجمعیت در شمال ایتالیا).

وزیر بهداشت ایتالیا، روز جمعه دستورالعمل جدیدی صادر کرد که کسانی که با افراد مبتلاشده ارتباط نزدیک داشته‌‎اند باید در قرنطینه قرار بگیرند و همچنین نظارت فعالی بر کسانی که در 14 روز گذشته در مناطق «در معرض خطر» بوده‌اند، صورت بگیرد.

وزیر بهداشت ایتالیا گفته است: «ما باید به چالشی مواجه شویم که  در آن همه کشورها با روش واحد و مبتنی بر شواهر علمی متحد شوند.»

کمیسیر مدیریت بحران اروپا، در یک کنفرانس مطبوعاتی، ایتالیا را به دلیل «افراد باتجربه و ساختاری موثر» مورد ستایش قرار داد. وی اطمینان داد با ادقامات صورت گرفته در این کشور، «به طور هماهنگ به این شیوع پاسخ  داده خواهد شد.»

اخبار مربوط به کرونا در ایران را نیز در اینجا می‌توانید دنبال کنید.


منبع: نیوزویک