به گزارش راسخون، مشترک میان رسانه ملی و آموزش و پرورش برنامه‌های درسی در قالب باکس‌های آموزشی حدود نیم ساعته برای دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف آموزش داده می‌شود.

غلامرضا اسکندری مدیر روابط عمومی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و رابط خبری این معاونت با رسانه ملی با اشاره به افزایش باکس‌های آموزشی شبکه‌های تلویزیونی آموزش و ۴ سیما از افزایش روزانه ۲۷ باکس آموزشی خبر داد و گفت که برای دوره‌های متوسطه اول ۳ باکس، متوسطه دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۱۸ باکس و ابتدایی ۶ باکس درنظر گرفته شده است.

او ادامه داد: در برنامه عصرگاهی شبکه آموزش از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۲۰ به صورت زنده ۶ باکس آموزشی برای دوره‌های دوم متوسطه نظری پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پخش می‌شود همچنین دو باکس آموزشی اختصاصی برای دانش‌آموزان این پایه تحصیلی در رشته‌های تجربی و ریاضی در ساعت ۲۲ تا ۲۳ در نظر گرفته شده است که پخش می‌شود‌.

اسکندری بیان کرد: طبق توافق به عمل آمده بین معاونان آموزشی وزارت آموزش و پرورش با مدیران رسانه ملی این برنامه به طور زنده تا پایان سال ۹۸ پخش و برنامه‌های سال ۹۹ نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

او به تشریح جداول پخش در شبکه های آموزش و چهار هم اشاره کرد و گفت: در شبکه ۴ فقط دروس متوسطه دوم نظری ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و دروس رشته های فنی حرفه ای وکاردانش تدریس می شود که جدول پخش آموزش‌ها در شبکه چهارم  برای تمام مقاطع تحصیلی برای فردا (شنبه) ۱۷ اسفند به قرار زیر است:
 

جدول پخش آموزش‌ها در شبکه آموزش برای مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم  برای فردا (شنبه) ۱۷ اسفند به قرار زیر است:
 



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان