به گزارش راسخون؛ در این خبر آنچه که در روز یکشنبه 4 اسفند 1398 در خصوص بیماری کویید19 در ایران در رسانه‌ها خبررسانی شده، آمده است.


18:14
اولین نمونه از کیت ایرانی تشخیص ویروس کرونا تولید شد

اولین نمونه از کیت‌های نشخیص کرونا توسط متخصصان و دانشمندان ایرانی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شد.

این کیت‌ها، اصلی‌ترین دستگاه‌های تشخیص ابتلای افراد به بیماری کرونا است که برای اولین بار در داخل کشورمان توسط متخصصان وزارت دفاع ساخته شده است.


14:56
دستور روحانی به وزیر بهداشت: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکل شود

رئیس‌جمهور که پیش از این به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور تشکیل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را داده بود، با صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وی ماموریت داد ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری استفاده کند.(بیشتر بخوانید)
 

14:54
سخنگوی تعزیرات: عرضه ماسک توسط داروخانه‌‌ها، عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت که با توجه به توزیع رایگان ماسک که قرار است از فردا (دوشنبه) انجام شود، هرگونه عرضه ماسک توسط داروخانه‌‌ها، عرضه خارج از شبکه محسوب می‌شود.(بیشتر بخوانید)
 

13:28
آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان

 
 


11:43
زمان برگزاری کنکور دکتری سال ۹۹ تغییر کرد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: زمان برگزاری کنکور دکتری ۹۹ برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور به پنج شنبه ۲۸ فروردین تغییر کرد.

وی یادآور شد: اطلاعیه این سازمان درخصوص اعلام سایر اطلاعات مربوط به برگزاری این آزمون در روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه ۹۹ منتشر می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۹ نیز از ۲۵ فروردین ماه توزیع می شود.
 

09:20
آزمایش ویروس کرونا مخصوص بیماران بد حال است

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: آزمایش ویروس کرونا مخصوص کسانی است که حال عمومی بدی دارند و معمولا کشف موارد اولیه بیماری با موارد مرگ ناشی از بیماری به هم نزدیک است.

وی افزود: این عفونت با بسیاری از عفونت‌های تنفسی دیگر اشتباه گرفته می‌شود. یعنی علائم بالینی آنها یکی است و هیچکس نمی‌تواند از روی علائم ظاهری بیمار بگوید فرد به آنفلوآنزا یا ویروس کرونا یا سرماخوردگی ساده مبتلاست و این موضوع فقط با آزمایش مشخص می‌شود. وقتی بیمار بدحال باشد، این آزمایش برای او انجام می‌شود و این کار در همه دنیا به همین شکل است. اگر قرار باشد برای هر شخصی با علائم سرماخوردگی ساده هم چنین آزمایش گرانی انجام شود، در هیچ کشوری امکان پذیر نیست و معمولا کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند بین ۶ تا ۷ روز علائم کمی دارند و بعد از آن بدحال می‌شوند. تفاوت آنفلوآنزا با کرونا این است که ویروس کرونا در این بازه زمانی ممکن است خفیف بوده و سپس شدید شود.

وی ادامه داد: اکثر افرادی که به این عفونت مبتلا می‌شوند، کم علامت هستند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. برای ما این مهم است که این اطمینان خاطر را به مردم بدهیم که با تمام امکانات خود جلوی این بیماری ایستاده‌ایم و حتی از یک بیمار هم چشم پوشی نمی‌کنیم. در چین هم در این زمینه بسیار سخت گیرانه اقدام شده و ما هم این کار را انجام دادیم. ظرف دو ساعت، بیمارستان قم را تبدیل به بیمارستانی کردیم که فقط بیماران مشکوک به علائم تنفسی در آنجا بستری شوند.(بیشتر بخوانید)


06:10
امکان تردد مسافران ایرانی از مرزهای ایران و عراق پس از اسکان تیم پزشکی عراق در مرزها

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از چند روز گذشته در حوزه جابه‌جایی مسافر بین مرز ایران و عراق و ورود مسافران ایرانی به عراق محدودیت‌هایی پیش آمده است؛ در این باره نامه مکتوب درباره تردد مسافر از مرزها از سوی کشور عراق صادر نشده است ولی فقط به صورت موقت ممانعت‌هایی اعمال شده است.

سلمان‌زاده ‌‌گفت: از چند روز پیش در بخش مسافری محدودیت‌هایی اعمال شده است اما آن هم مکتوب چیزی به ما اعلام نکردند، اما آنچه‌ به صورت غیررسمی عنوان شده این است که قصد استقرار نیروهای پزشکی خود در مرزها را دارند و سپس پذیرش مسافر انجام می‌دهند و به همین دلیل چند روزی به صورت موقت مرزها را بستند.

وی بیان کرد: البته در حوزه عبور مسافری مسئولیت با وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عراق و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که در این باره رایزنی‌هایی داشتند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه تردد کامیون‌ها، صادرات، واردات و ترانزیت پیگیری‌ها را انجام می‌دهد و طبق اطلاعاتی که اخذ کرده‌ایم وضعیت مرزهای ما تقریبا عادی است


00:25
دانشگاه‌های 10 استان تا آخر هفته تعطیل شد

اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تمامی دانشگاه‌هاو موسسات آموزش عالی استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران و مرکزی، تا آخر هفته تعطیل است.

این تصمیم در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا اتخاذ شده‌است.


00:16
اختیار تعطیلی شهرها از سوی شورای عالی امنیت ملی به وزات بهداشت داده شد

در جلسه شورای عالی امنیت ملی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اختیار ویژه‌ای به وزارت بهداشت اعطا شد که اگر لازم باشد شهری را به علت شیوع بیماری کروناویروس تعطیل کنیم، اعلام خواهیم کرد.(بیشتر بخوانید)