محمد احمدزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به اتفاقات ورزشی سال 98 اظهار داشت: سال گذشته نمی شود بگویم خوب بود؛ چون حال مردم و کشورم خوب نبود. اگر به لحاظ ورزشی بخواهم در نظر بگیرم برای من خوب بود. درد مردم درد ماست. ما ورزشکاران از جامعه جدا نیستیم و از مصیبت و رنج مردم آسیب می بینیم. سال خوبی نداشتیم و این را همه می دانیم. آرزو دارم که سال 99 سال خوبی برای همه ی مردم باشد. دلشان شاد باشد و سلامت باشند.
 
وی افزود: اوضاع فدراسیون همین طوری به هم ریخته بود. با این ویروس وضع بدتر از قبل شد. کلا شرایط ورزش ایران خوب نیست. سال قبل واقعا اوضاع فدراسیون فوتبال بد بود. همه ی فدراسیون ها مشکلاتی داشتند اما شرایط فوتبال ما اصلا خوب نبود. امیدوارم که رئیس جدید فدراسیون حالا هرکسی که می آید، بتواند آسیب شناسی کند و اوضاع را سروسامان بدهد. هرساله تیم های ملی ما در حال افت است. از فوتبال چمن و فوتسال گرفته تا تیم های پایه. این را نتایج می گوید نه من. امیدوارم روندی در پیش گرفته شود که از این وضعیت بد خارج شویم.
 
کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تصریح کرد: سوء مدیریت در فوتبال ما بیداد می کند. البته این مشکل فقط مربوط به ورزش نمی شود. از زمانی که ورزش قاطی سیاست شد، آسیب دید. باید کسی سکان دار ورزش ما شود که سیاسی نباشد. فوتبال ساحلی و فوتسال ایران در رنکینگ جهانی دوم بود، اما الان ششم هستیم. داریم افت می کنیم. امیدها و پایه ها اصلا خوب نیستند. کسانی باید در راس ورزش کشور باشند که خودشان خاک ورزش را خورده باشند تا ورزشکار را درک کنند. این مشکلی است که در ورزش داریم. کسانی در راس ورزشند که نمی دانند اصلا ورزش چیست. همین آسیب می زند به ورزش.
 
محمد احمدزاده نائب قهرمانی در لیگ روسیه با تیم اسپارتاک مسکو را بهترین اتفاق سال 98 بیان کرد و گفت: در لیگ روسیه توانستم با تیم خودم بدرخشم و بهترین لژیونر لیگ روسیه شدم. در معتبرترین مسابقات فوتسال ساحلی دنیا در موندیالیتو با اسپارتاک توانستیم مقام دوم را کسب کنیم. پیشرفت خیلی خوبی داشتم و توانستم استعداد فوتبال ساحلی ایران را به همه ی دنیا نشان دهم. فوتبال ساحلی ایران یکی از ابرقدرتمندترین تیم های دنیا است. امیدوارم این اتفاق برای تک تک بازیکنان فوتبال ساحلی ایران بیفتد و حضور در بهترین لیگ دنیا را تجربه کنند.
 
وی افزود: برای سال آینده هم با تیم اسپارتاک مسکو قراردادم را تمدید کردم. قرار بود اردیبهشت به روسیه بروم و به تیم ملحق شوم اما متاسفانه به خاطر مشکل ویروس کرونا این مسئله به تعویق افتاد. اگر اتفاق خاصی نیفتد خردادماه به روسیه می روم. 2 سال است در روسیه بازی می کنم. قبل از اینکه به این کشور بروم، افتخار این را داشتم که 15 سال پیراهن تیم ملی ایران را بپوشم. در لیگ بلاروس، امارات و کویت بازی کردم اما بازی کردن در لیگ روسیه دنیای متفاوتی دارد. بهترین لیگ دنیا را دارد و بهترین ساحلی بازان در این لیگ بازی می کنند. سطح بسیار بالایی دارد. آرزو می کنم که راه بچه های ایران در این لیگ باز شود تا سطح آن را تجربه کنند.
 
کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با اشاره به وضعیت تیم ملی تصریح کرد: شرایط تیم ملی فوتبال ساحلی ما عالی است اما اوضاع فدراسیون خوب نیست. اتفاقات خیلی خوبی برای تیم ملی در سال 98 افتاد. در مسابقات بین قاره ای برای سومین بار توانستیم قهرمان شویم؛ آن هم با مربی ایرانی(هاشم پور). 15 سال است در تیم ملی بازی می کنم. آرام ترین محیطی که در طول این مدت تجربه کردم، این دوره با کادر ایرانی (هاشم پور و نصرالله زاده) بود. مهمتر از همه ی اینها مدیریت خانم شهریاری بود که واقعا مدیر دلسوز و کاربلدی است. خیلی ها می گویند چون مرد نیست ممکن است از پس کار برنیاید اما از دید من او خیلی مدیرتر از مدیران مرد فدراسیون است. تیم ملی توانست با مدیریت شهریاری در المپیک جهانی سوم و بین قاره ای قهرمان شود. متاسفانه این بیماری یک وقفه ی چندماهه ای انداخت و فعلا اردویی نداریم.
 
محمد احمدزاده گفت: در سال 99 مسابقات بین قاره ای و انتخابی جام جهانی را در پیش داریم. تاریخ انتخابی جام جهانی البته اعلام نشده است اما مسابقات بین قاره ای در آبان ماه و در کشور امارات برگزار می شود. بعید می دانم تاریخ آن تغییر کند. تمرین نکردن ها البته تاثیر منفی می گذارد. این مشکل جهانی است و همه این مسئله را داریم. حدود یک ماه است که در خانه تمرین می کنم و از لحاظ شرایط بدنی افت کردم اما باید تحمل کنیم و چاره ای نیست. اضافه وزن نگرفتم و رعایت می کنم.
 
وی افزود: از زمانی که 19 ساله بودم و به تیم ملی فوتبال ساحلی آمدم تا الان که 15 سال می گذرد، همه ی ورزشکاران از مسئولان حمایت می خواهند اما دریغ از کوچکترین توجه. چون کسانی در راس کارند که نمی دانند ورزش چیست. آنها با عدم مدیریت خود به ورزش آسیب زده اند. همان طور که می بینید به کشتی گیران، وزنه برداران، فوتبالی ها و دیگر ورزشکاران ما آسیب زده اند.
 
کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی بازی می کند؟ تاکید کرد: فعلا که شرایط ایده آلی دارم و 14، 15 سال است زندگی ام حرفه ای است. همه چیز را رعایت می کنم. هیچ کس نمی تواند بگوید تا چه زمانی بازی می کند. فعلا شرایط فوق العاده آماده ای دارم و قصد خداحافظی ندارم.