کریم بوستانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص اینکه سال 98 از لحاظ ورزشی برای او چطور بود؟ اظهار داشت: سالی که گذشت برای من اصلا خوشایند نبود. تیمی که خیلی دوستش داشتم و برایش زحمت کشیده بودم(استقلال خوزستان) به ناحق به لیگ یک سقوط کرد. به خاطر اینکه یک عده مدیر نالایق در راس این تیم بودند و هیچ کدامشان فوتبالی نبودند. در تاریخ فوتبال هیچ باشگاهی را نمی بینید که در طول یک فصل 5 مدیرعامل عوض کرده باشد اما در استقلال خوزستان این اتفاق افتاد. هم 5 مدیرعامل عوض شد و هم 5 سرمربی.
 
وی افزود: این بی ثباتی در باشگاه باعث شد تا تیم سقوط کند. همه ی مدیرانی که برای استقلال خوزستان گذاشتند، از بیرون استان آمدند و همه ی آنها تهرانی بودند. کسانی نبودند که درد این باشگاه را بدانند. فوتبالی که نبودند هیچ حتی از این استان هم نبودند. اینها فقط می خواستند برای خودشان کارنامه و رزومه جمع کنند. با یکی از همین مدیران که صحبت می کردم، می گفت می خواهم اینجا سابقه جمع کنم تا جای دیگری خواستم بروم، در کارنامه ام سابقه ی مدیریتی باشد!
 
سرمربی سابق استقلال خوزستان تصریح کرد: شکر خدا الان در لیگ یک این تیم هرچند اوضاع جدولی خوبی ندارد ولی مدیرانی لایق بالا سر این تیم هستند. فاضل بختیاری از اول فصل مدیرعامل این باشگاه شده است. همان مدیری که توانست این تیم را با مدیریتش با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، قهرمان لیگ برتر کند. بعد از رفتن او بود که تیم قهرمان از هم پاشید و سال بعد به زور در لیگ برتر حفظ شد. یک عده نالایق بعد از بختیاری مدیرعامل شدند و در نهایت تیم را سقوط دادند. اگر پول بازیکن برزیلی را سر موقع می دادند، باشگاه محروم نمی شد و 6 امتیاز کسر شده برمی گشت. جالب است بدانید که 3 روز بعد از سقوط تیم به لیگ یک، پول آن بازیکن برزیلی را دادند. در حالی که اگر این مبلغ را در جریان بازی ها می دادند، 6 امتیاز برمی گشت و تیم ما سقوط نمی کرد. 
 
کریم بوستانی گفت: این تیم البته در لیگ یک هم تغییراتی در کادر فنی داشته است. ابتدا با باقری نیا شروع کردند. با سهراب بختیاری زاده ادامه دادند ولی این مربی خودش با برخی لیدرها و هواداران نساخت و استعفا داد. تیم را از این رو به آن رو کرد و خیلی وضعیت بهتر شده بود اما مشکلاتی پیش آمد و کمکش امیرخلیفه سرمربی شد.
 
وی با اشاره به وضعیت کاری خود خاطرنشان کرد: اول فصل پیشنهاد برای همکاری داشتم اما به دلیل مسائل خانوادگی نمی توانستم جای دیگری بروم. 10 سال بیرون از استان کار کردم و با امیر قلعه نویی بودم. در استقلال، سپاهان و تراکتور با او بودم. قلعه نویی مربی بزرگی است و راه و چاه قهرمانی را بلد است. روزهای سخت هم در کارنامه ی خود دیده است. درست است سپاهان 10 امتیاز از پرسپولیس عقب افتاده اما شرایط فوتبال طوری است که امکان رقم خوردن هر اتفاقی وجود دارد.
 
دستیار سابق قلعه نویی ادامه داد: او کارش را بلد است و دوم هم شود برای او افتخار است. هرجا رفته همیشه سهمیه را کسب کرده است. اولین بار برای تراکتور سهمیه ی آسیایی گرفت. با تفاضل گل نسبت به سپاهان، تراکتور دوم شد. الان هم که در سپاهان سرمربی است، تیمش از رده ی سیزدهم  و میانه ی جدول، 2 سال است که به عنوان مدعی تلاش می کند.
 
کریم بوستانی با اشاره به مهندسی شدن لیگ که ابتدا از سوی سپاهانی ها مطرح شد، گفت: من این مسائل را قبول ندارم. در فوتبال مگر می شود همه ی نتایج را مهندسی کرد؟ شاید منظور قلعه نویی چیز دیگری بوده است. البته داوران هم به سپاهان ضررهایی زده اند. این اشتباهات همیشه در فوتبال برای همه ی تیم ها وجود دارد اما تاثیر آنچنانی روی قهرمانی نمی گذارد. نتایج در زمین رقم می خورد. همه ی بازیها پخش مستقیم است. مردم و رسانه ها و همه می بینند.
 
وی ادامه داد: اگر لیگ ادامه پیدا کند، عدالت رعایت می شود و هیچ تیمی معترض نیست. الان مدعیان مشخص شده اند و فقط باید تکلیف جام و سقوط کننده ها روشن شود. پرسپولیس و سپاهان و حتی استقلال مدعی هستند. به هرحال شرایطی است که تصمیم گیری دشوار است. نه می توانند ادامه دهند و نه لغو کنند. برای رقابت های آسیایی باید نماینده معرفی شود. فولاد و شهر خودرو و حتی نفت آبادان مدعی کسب سهمیه هستند. 27 امتیاز این وسط است و سرنوشت خیلی تیم ها را تغییر می دهد. جام حذفی چه می شود.
 
 
 سرمربی سابق استقلال خوزستان در خصوص افشاگری های اخیر در مورد فسادهای مالی فدراسیون فوتبال افزود: از وقتی کرونا لیگ را تعطیل کرده است، همه دنبال رو کردن اسناد مالی هستند و به نوعی لیگ "سند روکردن" شروع شده است. آن موقع که کی روش بود چرا نگفتند او چقدر دریافتی دارد؟ حالا که رفته چه فایده ای دارد؟ آن موقع باید جلوی این ریخت و پاش ها گرفته می شد. الان هم افشاگری ها از سر دلسوزی نیست و شاید دنبال چیز دیگری باشند!