حسین مالکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با بیان اینکه روزانه فقط برای تمرین کردن از خانه خارج می شود، اظهار داشت: باید از توصیه های پزشکی تبعیت کنیم. تمرینات ما انفرادی است و با برنامه روزانه ی کادر فنی کار می کنیم. این تمرینات فقط برای آمادگی شخصی خوب است و تا بازیکنان تمرینات گروهی انجام ندهند، هماهنگی به دست نمی آید. جوری تمرین کردیم تا حداقل 60 درصد آمادگی را حفظ کنیم. همه منتظر تصمیم فدراسیون هستیم.
 
وی افزود: ما فوتبالیست ها دوست داریم، فوتبال بازی کنیم. شرایط واقعا بد بود و الان البته کمی بهتر شده است. استرس اینکه کرونا بگیریم یا نه، اجازه نمی دهد که فکرش به فوتبال باشد. آن یک هفته ای هم که لیگ بدون تماشاگر برگزار شد، تمام فکر ما کرونا بود. حالا فدراسیون می خواهد لیگ را تمام کند، بحثش جداست. 2 ماه است در خانه ایم و تمرینی نکردیم. بدنها آماده نیست و اگر بازی ها برگزار شود، فشرده خواهد بود و آسیب دیدگی بازیکنان بالا می رود.
 
هافبک گلزن تیم شاهین بوشهر تصریح کرد: چطور بازیکنی که 2 ماه تمرین درست و حسابی نداشته، می خواهد 3 هفته بدنش را آماده کند و هر 3، 4 روز یکبار بازی کند؟ لیگ انگلیس هم این طور برنامه نمی دهد. ما دوست داریم فوتبال بازی کنیم اما باید طوری تصمیم بگیرند که به نفع فوتبالیست ها باشد. به نظرم 9 بازی باقی مانده را به شروع لیگ جدید، متصل کنند. این طور که تیم ها الان برای لیگ جدید بازیکن بخرند و تیم خود را ببندند و بعد از بدنسازی خوب، ابتدا 9 بازی باقی مانده ی این فصل برگزار شود و بعد از تعیین تیم های قهرمان، سهمیه و سقوط کننده، لیگ جدید را ادامه دهند.
 
حسین مالکی گفت: این قدر که در لیگ نوزدهم استراحت داشتیم، تو هیچ دوره ای نداشتیم. اگر این کار را بکنند به نفع بازیکنان است. با یک بدنسازی خوب، می توانیم هم بازی های باقی مانده این فصل و هم لیگ جدید را برگزار کنیم. مصدومیت ها پائین می آید و کیفیت لیگ بالا می رود. اما اگر بخواهند این 9 بازی را فشرده برگزار کنند، بازی ها هیچ کیفیتی نخواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: ستاد کرونا، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باید تصمیمی بگیرند تا به نفع همه باشد. تعطیلی لیگ، تصمیم دو سر برد برای باشگاه هاست. باشگاه ها چه آورده ی اقتصادی و درآمدی از طریق تبلیغات و حق پخش دارند که در صورت لغو بازی ها، ضرر کنند؟ تیم های ما مثل باشگاه های اروپایی نیستند، درآمدزایی ای ندارند که بخواهند ضرر کنند؟  
 
هافبک گلزن شاهین بوشهر در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است با لغو لیگ، تیمشان سقوط کند؟ افزود: هیچ تیمی قبول نمی کند. همان طور که پرسپولیس قبول نمی کند لیگ تعطیل شود. هیچ تیمی قبول نمی کند و 9 بازی هم مانده است. البته ما آماده ایم که بازی کنیم اما می گویم شرایط سخت است. رفت و آمدها و پروازها و برگزاری بازی، همه ی شرایطی است که برای بازیکنان سخت می شود. کافی است یک نفر آلوده شود. متاسفانه یک تیم مثل شاهین هیچ امکانات سخت افزاری ندارد که بخواهیم موارد بهداشتی را رعایت کنیم. اتفاقی برای یک نفر بیافتد، کار همه سخت می شود.
 
حسین مالکی گفت: سال گذشته از لحاظ فوتبالی برای تیم خوب نبود چون شرایط طوری پیش رفت که نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم. اما برای خودم خوب بود چون از هفته ی دوم گل زدن های من شروع شد. نیم فصل دوم با بازیکنانی که گرفتیم و آمدن "میشو" باعث شد تا خوب نتیجه و امتیاز بگیریم. در نیم فصل دوم جزو 3 تیم برتر از لحاظ امتیازگیری هستیم. سعی می کنیم در بازی های باقی مانده حداقل در زمین خودی، برنده شویم. بازی بدون تماشاگر خیلی سخت است و انگار در زمین حریف بازی می کنیم. تلاش می کنیم تیم را حفظ کنیم. هرچه داریم می گذاریم تا شاهین سقوط نکند.
 
بهترین گلزن شاهین بوشهر که با 7 گل در تلاش برای رسیدن به صدر جدول آقای گلی است، افزود: پست من طوری است که بیشتر می توانم پاس گل بدهم تا گلزنی. تمام کسانی که در کورس آقای گلی هستند، مهاجم نوک بازی می کنند اما من هافبک وسط، وینگر چپ و راست و دفاع راست بازی کردم. تمام تلاش ما این است که تیم حفظ شود. در کنار آن اگر آقای گلی را هم گرفتم که چه بهتر.
 
وی در خصوص اینکه آیا به بازی در تیم های بزرگتر فکر می کند؟ تصریح کرد: صددرصد. قراردادم با شاهین تمام است. جایی می خواهم بروم که مربی قبولم داشته باشد. همیشه می گویم بازیکن به تیم قعر جدولی برود بازی کند بهتر از این است که به تیم بزرگتر بروی و مربی قبولت نداشته باشد. یک سال این تجربه ی تلخ برای من رخ داد. با اصرار مربی به تیم فولاد رفتم اما اسکوچیچ از من استفاده نکرد. یک سال بازی نکردم و در اوج فوتبالم 4 سال عقب افتادم و دوباره از لیگ یک شروع کردم. تصمیم درست و حسابی باید بگیرم که به نفع فوتبالم باشد. نیم فصل هم پیشنهاد داشتم اما به خاطر مردم بوشهر ماندم. اینجا واقعا مردم دلسوز وعاشق شاهین هستند. جایی که قبولم داشته باشند، می توانم موثر باشم.
 
حسین مالکی گفت: فرق زیادی بین بازیکنان ایرانی نیست. وحید امیری با من در نفت مسجد سلیمان بازی می کرد. او تازه فوتبالش را شروع کرده بود، من 2 سال بود در تیم نفت مسجدسلیمان بودم. فاصله ی زیادی بین فوتبالیست های ایرانی نیست. سالی که امیری در لیگ یک 14 پاس گل داد، با هم بودیم. قرارداد وحید اخر فصل تمام شد و به نفت تهران رفت ولی من قرارداد داشتم و ماندم و همان سال نفت مسجد سلیمان را به لیگ برتر آوردیم. 8 بازی پیاپی در آن فصل برای این تیم گل زدم. حالا باید ببینیم قسمت چه می شود.
 
وی در پایان با رد مهندسی لیگ برتر افزود: پرسپولیس طبق لیاقت و کیفیت فنی و توانایی بازیکنانش پیش می رود. وقتی دیگر تیم ها نتیجه نمی گیرند، به پرسپولیس چه ربطی دارد. این صحبت ها بیهوده است. مهندسی چی؟ پرسپولیس چند سال است که تلاش می کند و کیفیت بالایی دارد. برانکو تیم قدرتمندی ساخت و الان هم که گل محمدی بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد. چند سال است که کنار هم بازی می کنند. به ساختار خیلی خوبی رسیده اند. تیمشان شخصیت گرفته است. کسانی که از فوتبال سر در نمی آورند یا زورشان در زمین نمی رسد، حرف از مهندسی می زنند.